۳۱۰ مدرسه لرستان نیازمند تعمیر است
کد خبر: 3850995
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

۳۱۰ مدرسه لرستان نیازمند تعمیر است

گروه فرهنگی ــ مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: در مجموع ۳۱۰ مدرسه تعمیراتی در قالب هزار و ۷۵۵ کلاس درس در لرستان داریم که خرم‌آباد با ۶۰ مدرسه بیشترین و دوره‌چگنی با چهار مدرسه کمترین مدارس تعمیراتی را دارا هستند.

۳۱۰ مدرسه لرستان نیازمند تعمیر استمحمدرضا حیدری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به وقوع سیل فروردین‌ماه امسال در استان، گفت: در مجموع ۴۲۳ مدرسه در قالب دو هزار و ۱۶۸ کلاس درس در جریان سیل امسال در استان لرستان دچار آسیب و یا تخریب شدند.

وی با بیان این‌که برای بازسازی این تعداد مدارس نیاز به دو هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار داریم، افزود: در مجموع در اثر سیل ۱۱۳ مدرسه در قالب ۴۱۳ کلاس درس تخریب شدند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به تعداد مدارس تخریبی استان به تفکیک شهرستان‌ها، گفت: بیشترین مدارس تخریبی در خرم‌آباد و کمترین در رومشکان وجود دارد.

وی به مدارس تخریبی به تفکیک دوره تحصیلی اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۱۳ مدرسه تخریبی، ۸۵ مدرسه مربوط به مقطع ابتدایی، ۸ مدرسه متوسطه اول و ۲۰ مدرسه متوسطه دوم است.

حیدری بیان کرد: در مجموع ۳۱۰ مدرسه تعمیراتی در قالب هزار و ۷۵۵ کلاس درس در استان و به تفکیک شهرستان‌ها داریم که خرم‌آباد با ۶۰ مدرسه بیشترین و دوره‌چگنی با چهار مدرسه کمترین مدارس تعمیراتی را دارا هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به مدارس استان که با اعتبارات دولتی احداث شدند، یادآور شد: در مجموع ۱۵۷ مدرسه از محل اعتبارات دولتی در حال تعمیر داریم که ۸۰ باب مدرسه تعمیر شده و ۷۷ باب مدرسه دیگر در حال تعمیر هستند؛ کمااینکه این تعداد مدرسه تعمیر شده و یا در دست تعمیر در قالب ۸۴۳ کلاس درس هستند.

انتهای پیام
captcha