برگزاری مراسم زیارت اربعین در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه
کد خبر: 3850892
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

برگزاری مراسم زیارت اربعین در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه

گروه فرهنگی ـ مراسم زیارت اربعین در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه با حضور خیل عظیم جمعیت برگزار شد.

برگزاری مراسم زیارت اربعین در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 27 مهرماه در حاشیه مراسم زیارت اربعین در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه، گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در 10 بقعه متبرکه استان با حضور خیل ارادتمندان به اهل بیت عصمت و طهارت برگزار شد و به صورت ویژه 10 هزار پرس نهار در بقعه متبرکه بابااحمد و سه هزار پرس نهار در بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم اسدالله(ع) شهرستان بهمئی بین زائرین توزیع می‌شود.
وی افزود: موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه بصورت شبانه روزی در حال خدمات‌دهی به زائرین اربعین حسینی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در روایتی ذکر شده که از امام صادق(ع) سؤال می‌شود که زیارت امام حسین(ع) زمان و شرایط خاصی دارد که حضرت می‌فرمایند: زیارت اباعبدالله الحسین(ع) خیر مقدر است و زمان و شرایط خاصی ندارد و در هر زمانی می‌شود با وجود مبارک امام حسین(ع) ارتباط گرفت.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور با اشاره به اینکه از امام صادق(ع) روایت شده است که در روز اربعین وقتی آفتاب بالا می‌آید زیارت اربعین قرائت شود، تأکید کرد: زیارت اربعین یکی از زیارت‌هایی است که خواندن آن در روز اربعین بسیار توصیه شده است.
وی در بخش دیگری از بیانات خویش، تصریح کرد: روزانه هزار پرس غذا در سه وعده غذایی صبحانه، نهار و شام در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه بین زائرین اربعین حسینی توزیع می‌شود.
مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اقلام فرهنگی از جمله چفیه، پیشانی بند، کوله پشتی در بین زائرین اربعین حسینی توزیع می‌شود. و نمازهای روزانه بصورت جماعت برگزار و بعد از هر نماز، بیان احکام توسط مبلغ مستقر در موکب صورت می‌پذیرد.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور افزود: موکب شهدای مدافع حرم دارای دو ساختمان بزرگ و مجزا جهت اسکان زائرین است و امکانات بهداشتی ازجمله سرویس‌های بهداشتی و حمام برای استفاده زائرین آماده هستند.
وی در ادامه یادآور شد: هشت تن سیب اهدایی این استان که از محل مشارکت‌های مردمی تهیه شده در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه به صورت شبانه روزی در حال توزیع بین زائرین اربعین حسینی است.

انتهای پیام
captcha