انتقال ۲۶ هزار زائر کربلا با ناوگان لرستان
کد خبر: 3850628
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵

انتقال ۲۶ هزار زائر کربلا با ناوگان لرستان

گروه فرهنگی ـ معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از انتقال بیش‌از ۲۶هزار زائر اربعین با ناوگان لرستان به مرز مهران خبر داد.

انتقال ۲۶ هزار زائر کربلا با ناوگان لرستانمیثم قدمی، معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که از آغاز طرح اربعین حسینی بیش‌از ۷۸۰ سرویس توسط ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس، میدل باس و ون استان به مرز مهران و اندیمشک اعزام شده‌اند، اظهارکرد: ناوگان لرستان در مجموع بیش‌از ۲۶ هزار زائر را به مرز منتقل کردند.

وی با ذکر این مطلب که از هفدهم مهرماه با آغاز طرح اربعین حسینی بیش‌از ۶۱۴ دستگاه سرویس اتوبوس توسط ناوگان متعلق به استان به مرز مهران اعزام شده است که بیش‌از ۲۳ هزار نفر از هموطنان را به مرز مهران منتقل کردند، افزود: علاوه‌بر این با توجه به افزایش چند برابری تعداد زائران امسال نسبت به سال قبل، با اعزام بیش‌از ۱۶۶ دستگاه مینی‌بوس، میدل باس و ون به مرز مهران و اندیمشک قریب به سه هزار و ۲۰۰ نفر از زائران به مرز مهران جابجا شدند.

قدمی از استقرار ۹۵ دستگاه اتوبوس استان لرستان در مرز مهران و پایانه اندیمشک خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، اوج بازگشت زائران از ۲۴ تا ۲۹ مهر ماه است که بر این اساس از امروز ۹۵ دستگاه از ناوگان اتوبوسرانی استان در مرز مهران و پایانه اندیمشک مستقر شده اند تا نسبت به بازگشت زائران اقدام نمایند و در روزهای آتی این تعداد تا سقف۱۶۰دستگاه در روز نیز افزایش خواهد یافت.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: از ابتدای طرح اربعین حسینی تاکنون باتوجه به همکاری بی‌شائبه و تمام‌قد ناوگان مسافربری استان ۳۴۸ حلقه لاستیک تشویقی به ناوگان فعال در این طرح تحویل شده است.

وی افزود: تعمیر و جایگزینی اتوبوس‌های در راه مانده سایر استان‌ها و کشورهای همسایه که در محورهای مواصلاتی استان متوقف شده بودند از دیگر خدمات این اداره‌کل به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) به‌شمار می‌رود که تاکنون ۱۵ دستگاه اتوبوس در راه مانده در محورهای استان تعمیر و یا جایگزین شده است.

انتهای پیام
captcha