چرایی ماندگاری قیام امام حسین(ع)
کد خبر: 3850524
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان تبیین کرد:

چرایی ماندگاری قیام امام حسین(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام رضا قاسمی گفت: قیام‌های فراوانی در طول تاریخ به وقوع پیوسته است، در حالی که انقلاب امام حسین(ع) به دلیل نقش‌آفرینی یاران و دوستان حضرت و به اراده خداوند بیش از ۱۴۰۰ سال ماندگار شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام رضا قاسمی، رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان، 23 مهرماه در مراسم عزاداری ایام اربعین در این شهرستان، گفت: قیام‌های فراوانی در طول تاریخ به وقوع پیوسته؛ در حالی که انقلاب امام حسین(ع) بیش از ۱۴۰۰ سال ماندگار شده است؛ انقلاب اسلامی نیز برگرفته از نهضت عاشوراست و امروز الگوی بسیاری از مردم آزادی‌خواه جهان شده است.
وی تأکید کرد: به اراده خداوند، قیام امام حسین(ع) ماندگار شد؛ حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) با خطبه‌خوانی، حکومت وقت را افشا و قیام عاشورا را حفظ کردند.
رئیس دفتر امام جمعه کوهبنان یادآور شد: یاران و دوستان حضرت باعث حفظ حادثه عاشورا شدند که در این راستا حتی کودک سه ساله هم نقش‌آفرینی کرد.
وی بیان کرد: یاران مخلص و معنوی حضرت سید‌الشهدا(ع) در روز عاشورا چنان نقش‌آفرینی کردند که دشمنان را به بهت و حیرت واداشت. 
حجت‌الاسلام قاسمی اظهار کرد: حبیب بن مظاهر و‌ مسلم بن عوسجه از جمله یاران امام حسین(ع) بودند که با تمام وجود نقش‌آفرینی کردند و در آخرین لحظات زندگی سر خود را در دامان سرور و سالار شهیدان دیدند و به خدا پیوستند.
وی گفت: هر کس در طول تاریخ در مسیر اهل بیت(ع) حرکت کرده؛ راه رشد و بالندگی را با موفقیت و سربلندی طی کرده است و هر کس از ولایت و رهبری فاصله گرفته؛ ذلت و خواری سرانجام‌ کارش بوده است. 
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha