دست‌بافته‌های داری در کارگاه‌های متمرکز موفقیت کمتری دارند
کد خبر: 3850512
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲

دست‌بافته‌های داری در کارگاه‌های متمرکز موفقیت کمتری دارند

گروه اجتماعی ــ معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: دست‌بافته‌های داری در کارگاه‌های متمرکز موفقیت کمتری دارند و اگر در خانه‌ها مستقر شوند، بانوان با امنیت خاطر بیشتری، کار را پیش می‌برند.

حضور ۴۰ درصد زنان کهگیلویه‌وبویراحمد در حوزه مشاغل خانگیپریسا راد،‌ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌و‌بویراحمد، در گفت‌وگو با ایکنا، از حضور ۴۰ درصد زنان استان در حوزه مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف خبر داد و گفت: برای افراد متقاضی مشاغل خانگی در قالب تسهیلات، کارت صادر شده و به اداره‌کل کار معرفی کرده‌ایم، ضمن اینکه اداره کار اعلام کرده که طی سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی 100 درصد جذب شده است.

وی افزود: زنان مسئولیت‌های زیادی از جمله خانه‌داری، همسرداری و فرزندپروری را عهده‌دار هستند و در منزل می‌توانند با امنیت خاطر کنار خانواده، در حرفه خود کار کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به بازار محصولات مشاغل خانگی در استان، بیان کرد: در یاسوج یک بازار صنایع دستی در 28 غرفه، دستاوردهای زنان هنرمند را به نمایش گذاشته، ضمن اینکه در بهمئی این بازارچه در دست اقدام است و در دیگر شهرستان‌ها بازارچه فصلی وجود دارد.

راد با اشاره به موفقیت مشاغل خانگی در استان، بیان کرد: این نوع مشاغل تا حدودی موفق بوده و با نظارت‌ها بهتر و موفق‌تر عمل می‌کنند، ضمن اینکه دست‌بافته‌های داری در کارگاه‌های متمرکز موفقیت کمتری دارند و اگر در خانه‌ها مستقر شوند، بانوان با امنیت خاطر بیشتری، کار را پیش می‌برند.

یادآور می‌شود، طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی استان، اداره‌کل کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور زنان و خانواده استانداری در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha