سیاست‌های پیشگیرانه؛ از دستاوردهای پدافند غیرعامل
کد خبر: 3850491
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۳

سیاست‌های پیشگیرانه؛ از دستاوردهای پدافند غیرعامل

گروه اجتماعی ــ مشاور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها وزارت ارشاد، گفت: سیاست‌گذاری، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه پدافند غیرعامل از منظر فرهنگ حائز اهمیت و دارای اولویت بوده و همچنین اتخاذ و اعمال سیاست‌های پیشگیرانه و تشویقی را از جمله دستاوردهای پدافند غیرعامل فرهنگی است.

فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه پدافند غیرعامل مهم است

به گزارش  ایکنا از آذربایجان‌غربی، سعید جابری‌انصاری،  مشاور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل استان آذربایجان‌غربی که چهارشنبه، ۲۴ مهر، در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش خدمتگزاران عرصه فرهنگ و هنر کشور، اظهار کرد: با توجه به وظایف عمده و انتظارات عمومی از دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و همچنین مطالبات مقام معظم رهبری از مدیران و مسئولان کشور در حوزه صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی که انقلابی فرهنگی و ایدئولوژیک بشمار می‌رود، سیاست‌گذاری، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه پدافندغیرعامل از منظر فرهنگ حائز اهمیت و دارای اولویت است.

انصاری ساماندهی، رصد و پایش اقدامات و فعالیت‌ها در بخش فرهنگی، هنری و رسانه‌ای  و همچنین اتخاذ و اعمال سیاست‌های پیشگیرانه و تشویقی را از جمله دستاوردهای پدافند غیرعامل فرهنگی دانسته و به اقدامات مشترک وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و سازمان پدافند غیرعامل کشور در تدوین سیاست‌های اجرایی پدافند غیرعامل فرهنگی کشور در ۱۲ بند اشاره نمودند.

مشاور معاون وزیر، در تبیین مفهوم پدافند غیرعامل فرهنگی، یکی از دستاوردهای این موضوع مهم را تاب‌آور نمودن بخش‌های مختلف فرهنگ و هنر دانسته و افزود: با تقویت ظرفیت های هنرمندان و شخصیت های اثرگذار ملی و محلی عرصه فرهنگ و هنر و آتیه‌سازی قشرهای مختلف مردمی به ویژه جوانان و نیروهای فعال متعهد فعال در بخش‌های فرهنگی و هنری، می توان فرهنگ عمومی کشور را در برابر آسیب‌های احتمالی از پروژه نفوذ دشمنان انقلاب مصون نمود.

جابری‌انصاری پدافند غیر عامل از منظر فرهنگ را یک مطالبه ملی از حرکت صحیح مسئولین فرهنگی و اتخاذ سیاست‌های هوشمندانه در برابر توطئه‌های خزنده دشمنان انقلاب اسلامی با هدف پاسداشت دستاوردهای دینی ، بومی و ملی دانست.  

وی تاب‌آوری فرهنگ را مدیریت مخاطرات، سنجش و ارزیابی شاخص‌ها و ابعاد آن در مقابله  با فرهنگ بیگانه برشمرد و تأکید کرد: به نحوی که با اتخاذ راهکارهای نوآورانه در عرصه‌های فرهنگی و هنری، شاهد رفتار فرهنگی مبتنی بر آگاهی، اراده صحیح و به موقع در سطوح جامعه فرهنگی کشور باشیم.

این مقام مسئول باور کردن فرهنگ ملی و تکمیل فرهنگ خودی را از ظرفیت‌های پدافند غیر عامل فرهنگی عنوان نموده و برقراری امنیت نرم را محصول این حرکت عظیم بر شمردند.

مشاور معاون حقوقی امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از انحراف جهت‌گیری رفتارهای فرهنگی در کشور و اشراف اطلاعاتی در راهبردها، عملیات و تکنیک‌های حوزه فرهنگ وهنر را  در مصون نمودن این حوزه ضروری دانسته و افزود: در تبادلات فرهنگی توسعه و تعمیق فرهنگ پدافند غیرعامل را در ایمن‌سازی، پایداری زیر ساخت‌ها و حفظ سرمایه‌های فرهنگی و هنری کشور مهم ارزیابی نمودند.

وی در خاتمه نگاه هوشمندانه مسئولان امر در وزارت ارشاد اسلامی برای آموزش اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه را ارج نهادند.

 

انتهای پیام
captcha