صدور ۶۳ پروانه موکب‎داری در لرستان
کد خبر: 3850440
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

صدور ۶۳ پروانه موکب‎داری در لرستان

گروه اجتماعی ــ رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان با اشاره به تشکیل ۱۳ کمیته در ستاد اربعین، گفت: تعداد موکب‎های لرستان از ۳۱ موکب در اربعین سال گذشته، به ۶۳ موکب در اربعین امسال افزایش پیدا کرده است.

صدور 63 پروانه موکب‎داری در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، اصغر حقی‌پور، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان امروز، چهارشنبه، بیست و چهارم مهرماه در جلسه شورای فرهنگی عمومی لرستان، گفت: ستاد اربعین حسینی زیر نظر وزارت کشور تشکیل شده که 13 کمیته دارد و از بین کمیته‌های ستاد اربعین حسینی، مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه با ستاد بازسازی عتبات عالیات است.

وی افزود: براساس دستورالعملی که داریم مواکبی که پس‌از طی مراحلی که تایید شدند پروانه موکب‎داری برای آن‌ها صادر می‌شود و آن‌ها می‌توانند هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور در عراق فعالیت داشته باشند.

حقی‌پور با اشاره به استقبال بی‌نظیر زائران از موکب‎های لرستان و استقبال مردم برای راه‌اندازی موکب، اضافه کرد:  سال گذشته در سطح استان و خارج از استان 31 موکب داشتیم که پنج موکب در نجف‌اشرف، هفت موکب در کربلا و یک موکب هم در سامرا داشتیم که امسال تعداد موکب‎های لرستان به 63 موکب افزایش پیدا کرده و پروانه موکب‌داری نیز برای آن‌ها صادر شده است که از این تعداد موکب، 30 موکب در کشور عراق شامل 17 موکب در کربلا، 10 موکب در  نجف و یک موکب در سامرا فعالیت دارند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان ادامه داد: در سطح استان لرستان نیز 33 موکب داریم که همه فعال هستند و در حال خدمت به زوار اربعین حسینی هستند کمااینکه بعضی از موکب‌ها شبانه روزی فعالیت می‌کنند و با توجه به استقبال زائران قرار است موکب‎های ما در کربلا و نجف و سامرا چند از روز بعد از اربعین نیز فعالیت داشته باشند.

حقی‎پور با اشاره به استقبال زائران ایرانی و همچنین زائران کشورهای افغانستان، هندوستان، آذربایجان و پاکستان از موکب‎های لرستان، گفت: در همه موکب‌ها روحانی مستقر است و ضمن انجام کارهای فرهنگی نمازجماعت نیز در موکب‎ها اقامه می‎شود.

انتهای پیام
captcha