در پیاده‌روی اربعین از هر نوع اختلاف سلیقه پرهیز شود
کد خبر: 3850390
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸

در پیاده‌روی اربعین از هر نوع اختلاف سلیقه پرهیز شود

گروه معارف - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در پیاده‌روی اربعین باید از هر نوع اختلاف سلیقه پرهیز و حرمت تشیع در عراق حفظ شود، حتی در صورت وجود سنت‌های قومی به آن دامن زده نشود و جایگاه وحدت ملی و بین‌المللی حفظ شود که مبلغین و ذاکران بایستی در این زمینه نقش‌آفرین باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی از حضور و فعالیت ۶۱ روحانی و مبلغ دینی در موکب‌های مستقر در کشور عراق و همچنین موکب‌های مستقر در داخل استان مرکزی به منظور انجام کارهای تبیینی معنوی و فرهنگی خبر داد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر فعالیت‌های کمیته فرهنگی اربعین استان در حال انجام است و ساماندهی گروه‌های فرهنگی روحانیون و اعزام آنها انجام شده است. در کمیته فرهنگی اربعین استان سه کارگروه یاوران معنوی، قرآن، تبلیغ و نماز و کارگروه بانوان فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول افزود: امسال نیز طرح نایب‌الشهید در حال انجام است به طوری که هر یک از زائران به نیابت از یک شهید در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند. در انجام فعالیت‌های کمیته فرهنگی اربعین، روحانیت و مبلغان دینی همکاری می‌کنند به طوری که در تمامی موکب‌های استان حضور دارند.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان مرکزی گفت: شعار اربعین امسال «الحسین(ع) یجمعنا» انتخاب شده تا همه به امام حسین‌(ع) ارادت ورزند بدون اینکه حب و بغضی و تفاوتی مطرح باشد و تلاش می‌کنیم این جایگاه برای تمامی زائران تبیین شود.

وی بیان کرد: برای اینکه جایگاه روحانیت را به جایگاه مهدویت ارتباط دهیم، یک حرکتی در کل کشور انجام شده است به طوری که یک پرچم «الحسین یجمعنا» با رنگ قرمز چاپ شده که نمادی از پیوند حرکت ارزشمند امام حسینی با گام دوم انقلاب و تمدن‌سازی اسلامی و مهدویت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در پیاده‌روی اربعین باید از هر نوع اختلاف سلیقه پرهیز و حرمت تشیع در عراق حفظ شود، حتی در صورت وجود سنت‌های قومی به آن دامن زده نشود و جایگاه وحدت ملی و بین‌المللی حفظ شود و مبلغین و ذاکران حتما بایستی در این زمینه نقش‌آفرین باشند.

انتهای پیام
captcha