ملاقات مردمی در شهرداری تهران اینترنتی شد
کد خبر: 3850189
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

ملاقات مردمی در شهرداری تهران اینترنتی شد

گروه فناوری اطلاعات ــ سامانه اینترنتی ملاقات مردمی شهروندان با شهرداران مناطق به همت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران؛ سامانه اینترنتی ملاقات مردمی شهروندان با شهرداران مناطق به همت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران راه‌اندازی شد. این سامانه روز یکشنبه مورخ ۲۲ مهرماه، همزمان با برگزاری همایش فصلی مدیران شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران رونمایی و در دسترس عموم شهروندان قرار گرفت.

در همین راستا سیدمجتبی تقوی نژاد، معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل گفت: شهرداری تهران طی دو سال اخیر تلاش کرده با بکارگیری ظرفیت‌های الکترونیک در جهت حرکت به سمت شهری هوشمند، ضمن ایجاد پل‌های ارتباطی گوناگون، برای دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات شهروندان، گامی مؤثر در جهت تسهیل تعامل دو سویه با شهروندان و تسریع رسیدگی به مشکلات بردارد.

تقوی‌نژاد با اشاره به اینکه پیش از این ملاقات شهروندان با شهرداران مناطق تنها از طریق مراجعه حضوری میسر بود، افزود: تاکنون دسترسی به سامانه مذکور به صورت داخلی در مجموعه شهرداری تهران امکان‌پذیر بوده و متقاضیان برای ثبت نام باید به صورت حضوری به ادارات روابط عمومی مناطق مراجعه و پس از ثبت درخواست خود، اقدام به پیگیری جهت برقراری ملاقات مردمی می‌نمودند.

معاون مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل ادامه داد: مسائلی همچون معضلات مراجعه حضوری، مشکلات تردد در شهر به‌واسطه ترافیک، عدم ساماندهی سیستمی و احتمال بروز نگرش‌های سلیقه‌ای و رانتی در نوبت‌دهی، موجب شد تا از طریق راه‌اندازی این سامانه، به حذف واسطه‌های موجود در برقراری ارتباط میان مردم و مسئولان کمک‌کرده و صرفه‌جویی در زمان را در دستور کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در این سامانه، شهروندان با دسترسی به شبکه اینترنت در هر مکان و زمانی، از طریق مراجعه به آدرس سامانه و یا پرتال اینترنتی شهرداری تهران و یا سایت تهران من، می‌توانند وارد سامانه ملاقات مردمی شده و با طی چند مرحله کوتاه، شخصاً اقدام به ثبت درخواست خود جهت دیدار با شهردار منطقه خود کنند.

تقوی‌نژاد ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم سامانه اینترنتی ملاقات مردمی، امکان رؤیت و پیگیری مراحل، از نوبت‌دهی تا حصول نتیجه جلسه است؛ مکانیزم گردش درخواست، به نحوی طراحی شده که شهروندان پس از ملاقات نیز می‌توانند جهت پیگیری نتایج دیدار، تصویر دستورات و نظرات صادر شده توسط مدیران ارشد را رویت کرده و پیگیری‌های مربوطه را انجام دهند.

لازم به توضیح است تمام شهرداران مناطق موظفند روز‌های دوشنبه هر هفته ضمن اختصاص وقت برای دیدار حضوری با شهروندان با استماع مسائل و نیاز‌های حوزه مرتبط با شهرداری نسبت به رسیدگی و رفع مشکلات اقدام کنند؛ لذا شهرداری تهران در این خصوص در میان سایر دستگاه‌های عمومی و دولتی پیشرو در خدمت‌رسانی و تکریم ارباب رجوع بوده است.
 
سامانه ملاقات مردمی هم اکنون به‌صورت برخط در دسترس عموم قرار گرفته و شهروندان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی publicmeeting.tehran.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
انتهای پیام
captcha