اختصاص بیش از ۷۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه
کد خبر: 3850149
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

اختصاص بیش از ۷۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه

گروه اجتماعی ــ مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، گفت: تا به امروز ۷۲۴ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی دولت، بسیار حائز اهمیت است.

هزینه ۷۲۴ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، مسعود تجریشی، مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه، امروز، 23 مهر، در نشست تخصصی نقد و بررسی عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه از سه سال گذشته راهکارهای کاهش مصرف آب کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت اظهار کرد: تاکنون ۲۹ درصد مصرف آب کشاورزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه بدون به وجود آمدن مشکل اجتماعی کاهش یافته و ۷۲۴ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه هزینه شده که با توجه به شرایط اقتصادی کنونی دولت، بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه سحنان خود بیان کرد: مرکز آینده‌پژوهی دریاچه ارومیه در سال ۹۸ در  رشکان ارومیه در راستای مدیریت دریاچه بعد از احیاء امل راه‌اندازی می‌شود.

تجریشی افزود: در طی ۳ سال گذشته پروژه‌ها و قراردادها از جمله پروژه فائو و جایکا با هدف کمک به معیشت کشاورزان و مدیریت آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شده که نتایج اثربخشی را به همراه داشته که امیدواریم هر روز شاهد احیای بیشتر این نگین فیروزه‌ای در کشور باشیم.

این مقام مسئول بیان کرد: هم‌اکنون وسعت دریاچه ارومیه دو هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربع بوده که نسبت به سال گذشته و سال ۹۳، وضعیت بهبود نسبی را داشته و باید تمام ارگان‌ها در زمینه احیا دریاچه ارومیه بصورت شبکه‌ای عمل کنند.

انتهای پیام
captcha