استقبال از 17 هزار زائر اربعین حسینی در مواکب آستارا
کد خبر: 3850063
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

استقبال از 17 هزار زائر اربعین حسینی در مواکب آستارا

گروه اجتماعی - رئیس اوقاف آستارا از استقبال از ۱۷ هزار زائر خارجی که از مرز آستارا وارد کشور شدند خبرداد و گفت: این تعداد زائرین اربعین حسینی از کشورهای جمهوری آذربایجان، گرجستان، روسیه، داغستان و ازبکستان وارد کشورمان شدند که در دو موکب  آستارا مورد استقبال و پذیرایی قرار گرفتند.

جمشید مهدوی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا در گفت وگو با ایکنا از گیلان، اظهار کرد: برنامه استقبال از ۱۷ هزار زائر خارجی که از مرز آستارا از تاریخ ۹ مهر لغایت ۲۱ مهر ماه جاری وارد کشورمان شدند به بهترین شکل صورت گرفت و به پایان رسید.

مسئول کمیته استقبال و فرهنگی ستاد اربعین شهرستان آستارا افزود: این تعداد زوار که عموما از کشور جمهوری آذربایجان و بعضا از گرجستان، روسیه، داغستان و ازبکستان بودند بوسیله ۲۷۱ اتوبوس و ۱۰۰ سواری و ۴۰ مینی بوس و ون وارد کشورمان شدند که در دو موکب پایانه مرزی و امامزادگان شریف حضرت ابراهیم و قاسم(ع) با یک وعده غذای گرم پذیرایی شدند.

مهدوی گفت: در حسینیه و زائرسرای حرم امامزادگان قاسم و ابراهیم(ع) آستارا به ۷۲۰۰ نفر از زوار اسکان موقت و شبانه داده شده است.

وی ادامه داد: کمیته استقبال با برنامه ریزی های صورت گرفته آماده می‌شود تا این تعداد از زائرین را هنگام برگشت بدرقه نماید و به همین منظور ضمن فعال بودن ایستگاه صلواتی قرار است هدیه معنوی به تمامی زائرین تقدیم شود؛ در این ایام هزینه های زیرساختی به مبلغ ۲۸میلیون تومان از محل نذورات نقدی پرداخت شد.

رئیس اوقاف آستارا خاطرنشان کرد: خیرین و مردم شریف آستارا ۱۰۴ میلیون تومان اقلام خوراکی به موکب امام رضا(ع) امامزادگان قاسم و ابراهیم(ع) کمک کردند که در آشپزخانه موکب امامزادگان آستارا طبخ شد و در اختیار زائرین اربعین حسینی قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha