تغییر مسیر فعالیت‌های قرآنی از سطح عمومی به تخصصی/ قرآن به دل مردم رسوخ کند
کد خبر: 3849973
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

تغییر مسیر فعالیت‌های قرآنی از سطح عمومی به تخصصی/ قرآن به دل مردم رسوخ کند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ ناظر مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف بخش بانوان گفت: امروز فعالیت‌های قرآنی از سطح عمومی به تخصصی تغییر مسیر داده است، گرچه داشتن قاریان و حافظان متخصص نیاز جامعه است اما اینکه قرآن به دل مردم رسوخ کند از حساسیت و نیاز بیشتری برخوردار است.

زهرا آجرلو، فعال قرآنی و ناظر مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف بخش بانوان، در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، فضای مجازی را بهترین ابزار برای تبلیغات مسابقات قرآن دانست و گفت: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی می‌توان از طرح‌های جایگزین برای نصب بنر و بیلبورد در سطح شهرها استفاده کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی استفاده از چاپ بنر و نصب در اقصی‌نقاط شهر کار خیلی درستی نیست، اگر تبلیغات مسابقات با روشی جذاب از طریق صدا‌وسیمای استان‌ها انجام شود قطعاً بازخورد خوبی خواهد داشت، چه بسا برخی از شرکت‌کنندگان روستایی هستند و امکان دارد چند ماهی یکبار هم به شهر مراجعه نکنند؛ لذا بهتر است امکانات به گونه‌ای باشد که برای عموم قابل استفاده باشد.

آجرلو بر لزوم بومی‌سازی فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری به برپایی جلسات خانگی تأکید بسیار دارند، زمان‌های گذشته جلسات قرآنی به صورت عمومی و کف جامعه بود و تقریباً اکثراً اگر سواد مدرسه‌ای و مکتبی نداشتند سواد قرآنی داشتند.

وی ابراز کرد: امروز فعالیت‌های قرآنی از سطح عمومی به تخصصی تغییر مسیر داده است، البته داشتن قاریان و حافظان متخصص نیز نیاز جامعه است اما اینکه قرآن به دل مردم رسوخ کند از حساسیت و نیاز بیشتری برخوردار است.

این فعال قرآنی ادامه داد: دشمن از تمام ظرفیت خود همچون تبلیغات، مد و لباس، نوع آرایش، لوازم‌التحریر و اسباب‌بازی برای رساندن پیام خود به کودکان و نوجوانان استفاده می‌کند. در این هنگام دست روی دست گذاردن و نشستن کار درستی نیست. برای خروج از این توطئه‌ها تولیدکنندگان در عرصه‌های مختلف همچون اسباب‌بازی، نوشت‌افزار و طراحان مد و لباس ورود جدی کنند، با آیات الهی به ویژه آیات کاربردی آشنا شوند و آنان را در تولیدات خود استفاده کنند.

وی افزود: تولیدکنندگان باید بدانند دشمن ذائقه نوجوان و جوان امروز را به خوبی فهمیده است و متناسب با افکار خود پیش می‌برد، تولید‌کنندگان با استفاده از شناخت ذائقه نوجوانان و جوانان باید سلایق خود را متناسب با مطالبه آنان پیش برند تا شاهد تغییر ذائقه کودکان از طرح‌هایی همچون بن‌تن، مرد عنکبوتی و ... به طرح‌های اسلامی - ایرانی باشیم. کارشناسان اهل فن با استفاده از نظر جامعه‌شناسان و روان‌شناسان می‌توانند در خروج قرآن از مهجوریت سهمی ایفا کنند.

آجرلو بابیان اینکه بقاع متبرکه قرآن می‌تواند بهترین مکان برای تشکیل دارالقرآن باشد، اظهار کرد: کودکان اگر جذب امامزادگان شوند قطعاً در دوره‌های آموزش قرآن نیز شرکت خواهند داشت؛ بچه‌ها نیاز به تشویق دارند، وقتی جذب شدند دیگر به هیچ عنوان از این فضا کناره‌گیری نخواهند داشت.

این فعال قرآنی در پایان به تولید فیلم‌های قرآنی و انیمیشن‌های دینی، قرآنی و مذهبی هم اشاره و تأکید کرد: در سال‌های اخیر در حوزه ساخت انیمیشن‌های قرآنی و دینی تلاش‌هایی شده است اما این مقدار در برابر سرمایه‌گذاری دشمنان در ساخت انیمیشن‌های مخرب کافی نیست. تولید‌کنندگان و نویسندگان سلیقه به خرج دهند و به همه ابعاد یک فیلم یا کارتون تلویزیونی دقت کنند.

انتهای پیام
captcha