آینده خوبی در انتظار آذرآب است
کد خبر: 3849901
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴

آینده خوبی در انتظار آذرآب است

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی خطاب به کارگران آذرآب گفت: اجازه دهید شرایط را سخت بگیریم که هر کسی نتواند به عرصه سهامداری آذرآب وارد شود، با توجه به اینکه هم من و هم شما کارگران، آذرآب را خوب می‌شناسیم آینده بسیار خوبی در انتظار آذرآب است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی ظهر امروز، 22 مهرماه در جمع کارگران شرکت آذرآب که امروز در مجاورت ریل راه‌آهن شمال به جنوب کشور تجمع کرده بودند، گفت: ما و شما در شرایط ایجاد شده برای این شرکت مقصر نیستیم و در واقع مسائلی که برای این شرکت پیش‌آمده به موضوعات مدیریت و سهامداری و دیگر بحث‌ها برمی‌گردد.

وی اظهار کرد: حدود ۲۶ تا ۳۱ درصد از سهام آذراب متعلق به بانک کشاورزی، حدود ۶۰ درصد سهام خرد و ۱۰ درصد متعلق به فرد است.

وی با بیان اینکه طی چهار ماه گذشته دو بار آگهی مزایده آذراب منتشر شده ولی دولت در مرحله اول و بانک کشاورزی در مرحله دوم جلوی مزایده را گرفتند، افزود: شنبه همین هفته جلسه‌ای با مدیرعامل بانک کشاورزی به‌‌عنوان سهامدار عمده آذرآب برگزار شد. در این جلسه بر اساس تجربیات قبلی و جلساتی که با نمایندگان کارگران برگزار شده بود، مذاکراتی با مدیرعامل بانک کشاورزی انجام شد و در این جلسه تاکید کردیم که اجازه نمی‌دهیم در جریان واگذاری سهام به اخذ یک تعهد بدون محتوا از سهامدار برای عمل به تعهدات بسنده شود.

آقازاده اظهار کرد: چند پیشنهاد مبتنی بر مشورت با نمایندگان کارگران و تجربیات قبلی به مدیرعامل بانک کشاورزی داده و عنوان شد که هر کسی که می‌خواهد سهام بانک کشاورزی را تحویل بگیرد باید توان اداره این شرکت را داشته باشد.

وی با بیان اینکه این مسئله در شورای تامین هم مطرح شده و با دستگاه‌های ملی هم در این خصوص صحبت شده چراکه نقطه نظرات آنان نیز در واگذاری سهام این شرکت مهم است، گفت: یکی از شرط‌ها این است؛ کسی که به‌ عنوان سهامدار آذرآب انتخاب می‌شود باید با خود پول بیاورد و اولین مصرف این پول حقوق کارکنان این شرکت خواهد بود. این پول که قطعا مبلغ قابل توجهی است، در حسابی به نام سهامدار قرار گرفته و با نظر شورای تامین استان، صرف حقوق، هزینه‌های جاری، مواد اولیه و سرمایه در گردش شرکت خواهد شد.

آقازاده اظهار کرد: بر اساس شروط یاد شده، سهامدار باید حداقل حقوق هفت ماه کارکنان را در قالب همین پول از قبل تامین کرده باشد و ما پول را در حساب او ببینیم.

وی در خصوص دیگر شرط عنوان شده گفت: سهامدار باید تجهیزات سنگین و صنایع سنگین را بشناسد و در این حوزه کار کرده باشد و بتواند سفارش بگیرد و حساب‌های بانکی او نیز کاملاً شفاف و هیچ بدهی به سیستم بانکی، تامین اجتماعی و امور مالیاتی نداشته باشد؛ چراکه آذرآب دارای بدهی سنگینی است.

آقازاده با بیان اینکه برخی مواقع شایعاتی در خصوص حمایت ویژه مسئولان استان از یک صنعت عنوان می‌شود که درست نیست، گفت: کارگران آذرآب برای ما هیچ فرقی با کارگران هپکو ندارند، اما شرکت‌های آذرآب و هپکو دارای تفاوت‌های اساسی هستند و ماهیت کار آن‌ها نیز متفاوت است.

وی در خصوص این تفاوت‌ها گفت: وضعیت آذرآب از نظر کارگران و تجهیزات مطلوب است و سفارشات خوبی هم می‌تواند بگیرد. واحدهایی که خواستار تولیدات آذرآب هستند در کشور به قدری زیادند که اگر در سال ۱۰۰ هزار تن هم تولید کند، آمادگی پذیرش محصولات تولیدی آن در کشور وجود دارد.

آقازاده با تأکید بر اینکه در آذرآب و برخی شرکت‌های استان مشکل مدیریتی وجود دارد، گفت: سهامداران هپکو و آذرآب هم بی‌مسئولیتی کرده و وظایف خود را به‌خوبی اجرا نکرده‌اند، در حالی که اگر آذرآب اراده کند شش ماه بعد یکی از صنایع برتر و اولویت‌دار کشور خواهد بود.

وی از کارگران آذرآب خواست که وضعیت شرکت‌های هپکو و آذرآب را با هم مقایسه نکنند و با بیان اینکه در خصوص هپکو هنوز هم نگرانی داریم، گفت: شرایطی که امروز برای آذرآب ایجاد می‌کنیم در حال الگو شدن برای شرکت‌هایی مثل هپکو است که چنین مشکلاتی دارند.

آقازاده خواهان همراهی کارگران با مسئولان برای کمک به ادامه روند پیگیری‌ها و نتیجه گرفتن از اقدامات انجام گرفته شد و گفت: آگهی مزایده سهام آذراب که مربوط به بانک کشاورزی است با شرایطی که عنوان شده در حال تدوین است.

وی تأکید کرد: اگر کسی هم نباشد که این شرایط را عملی کند، دولت موظف است در مورد آذرآب شرایطی را ایجاد کند که امنیت شغلی کارگران تامین شود.

آقازاده خطاب به کارگران گفت: اجازه دهید شرایط را سخت بگیریم که هر کسی نتواند به عرصه سهامداری آذرآب وارد شود و در این خصوص حتما نمایندگان شما را در جریان خواهیم گذاشت، همچنین در جلسات بررسی صلاحیت‌ها و اهلیت‌های کسانی که آمادگی دارند سهام آذرآب را در اختیار بگیرند نمایندگان کارگران را دعوت می‌کنم و قول می‌دهم که با توجه به اینکه هم من و هم شما کارگران آذرآب را خوب می‌شناسیم آینده بسیار خوبی در انتظار آذرآب است.

انتهای پیام
captcha