کمبود آب؛ مهم‌ترین مشکل موکب‎ها/ امکان خرید یخ با پول ایران وجود ندارد
کد خبر: 3849692
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹

کمبود آب؛ مهم‌ترین مشکل موکب‎ها/ امکان خرید یخ با پول ایران وجود ندارد

گروه اجتماعی ــ مسئول موکب بانوان «یالثارات» دورود گفت: از جمله مشکلاتی که در برخی از موکب‌ها وجود دارد کمبود آب است و حتی امکان خرید یخ با پول ایران نیز وجود ندارد.

کمبود آب؛ مهم‌ترین مشکل موکب‎ها/ امکان خرید یخ با پول ایران وجود نداردبه گزارش ایکنا از لرستان، معصومه رحمتی، مسئول موکب شهرستان دورود یک‌شنبه، بیست و یکم مهرماه در جمع خبرنگاران اعزامی اربعین با اشاره به فعالیت‌های موکب شهرستان الیگودرز که در نجف اشرف فعالیت دارد، گفت:  در موکب بانوان شهرستان دورود هشت نفر به زائران امام حسین(ع) خدمت می‌کنند و در این موکب که در ایام اربعین به‌صورت شبانه‌روزی دایر بوده خدماتی مانند اسکان، توزیع غذا و اجرای برنامه‌های فرهنگی مانند برپایی نماز جماعت ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که موکب شهرستان دورود همواره در کارهای خیر ازجمله توزیع جهیزیه بین نوعروسان و خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان پلدختر پیشقدم بوده‌ است، افزود: در ایام اربعین گاهی اسکان زائران در موکب یالثارات شهرستان دورود به 400 نفر می‌رسد و هرچه به روز اربعین نزدیک‌تر می‌شویم بر تعداد اسکان‌دهندگان نیز افزوده می‌شود.

مسئول موکب بانوان دورود با بیان این‌که منابع مالی این موکب از سوی مردم دورود تأمین‌ شده و آنان با استقبال چشم‌گیرشان به برپایی هرچه باشکوه‌تر موکب در شهر نجف کمک کردند، گفت: حتی از شهرستان‌های هم‌جوار مانند ملایر نیز اهدای نذورات و کمک‌های مردمی را داشته‌ایم.

وی یادآور شد: ازجمله مشکلاتی که در برخی از موکب‌ها وجود دارد کمبود آب است و حتی امکان خرید یخ با پول ایران نیز وجود ندارد، فروشنده‌های عراقی می‌گویند که ما یخ را به پول ایران نمی‌فروشیم.

رحمتی افزود: به اعتقاد بنده اغتشاشات در کشور ریشه وهابی، صهیونیستی دارد و آنان می‌خواهند وحدت ما را نشانه بگیرند و اربعین را ناامن کنند، اما عشق امام حسین(ع) آن‌قدر در سراسر جهان ریشه دوانیده‌ است که هیچ حرکتی نمی‌تواند ذره‌ای از آن را حتی با ایجاد تظاهرات کم کند.

وی با بیان این‌که عشق به امام حسین(ع) در تمام هستی جاری است و ما نیز به‌واسطه حب دیرینه‌ای که به اهل‌بیت(ع) داریم تصمیم گرفتیم که با راه‌اندازی موکب در شهر نجف به زائران اباعبدالله خدمت کنیم، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم صلح و وحدت را با راهپیمایی عظیم اربعین بین کشورهای جهان گسترش دهیم و به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی این راهپیمایی آغازگر فرج امام زمان(عج) است.

انتهای پیام
captcha