اربعین جریان فکری جهانی است/ ظرفیت دیپلماسی فرهنگی اربعین
کد خبر: 3849606
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
مشاور وزیر امور خارجه:

اربعین جریان فکری جهانی است/ ظرفیت دیپلماسی فرهنگی اربعین

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مشاور وزیر امور خارجه تأکید کرد: اربعین یک جریان فکری جهانی است که هر سال گسترش بیشتری پیدا می‌کند زیرا عاشورا و اربعین حسینی(ع) یک مسئله فرازمانی و فرامکانی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمداربعین جریان فکری جهانی است/ ظرفیت دیپلماسی فرهنگی اربعینطاهر ربانی، مشاور وزیر امور خارجه، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: کنگره اربعین یکی از مراسم ویژه‌ای است که با شور و اشتیاق سیل عظیمی از مشتاقان زیارت سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) و یارانش، مانند گذشته با شکوه خاصی در حال برگزاری است.

وی افزود: در اکثر کشورهایی که مراسم عاشورا و محرم با حضور شیعیان و طرفداران اهل بیت(ع) برگزار می‌شود، موضوع اربعین بازتاب بسیار ویژه و گسترده‌ای در این کشورها دارد. البته این مسئله منحصر به این کشورها نیست و حتی در اروپا و کشورهای فرامنطقه‌ای هم بازتاب ویژه داشته و دارد.

مسئول دفتر نمایندگی وزارت خارجه در قم با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) یک عزت خاص و مانور پر طمطراق برای جریان شیعه و مسلمانان است، بیان کرد: با وجود اینکه رسانه‌های مطرح و معروف دنیا در مقابل اربعین و بازتاب‌های عاشورایی سدی ایجاد کردند تا اخبار مربوط به این مسئله مهم جهانی سانسور شود اما موفق به این سانسور خبری نشدند.

وی گفت: اربعین یک جریان فکری جهانی است که هر سال گسترش بیشتری پیدا می‌کند زیرا عاشورا و اربعین حسینی(ع) یک مسئله فرازمانی و فرا مکانی است.

ربانی اظهار کرد: اربعین حسینی یکی از دیپلماسی‌های درخشان فرهنگی و عمومی رسانه‌ای است که بازتاب گسترده‌ای دارد و امیدوار هستیم که این درخشش هر سال افزایش یابد.

مشاور وزیر امور خارجه در خصوص تظاهرات اخیر عراق بیان کرد: دولت عراق به تعهدات خود در قبال مردم عمل نکرده و مردم در اعتراض به آن مسئله، همچنین بیکاری و وضعیت معیشتی خود تظاهرات کردند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه پس از این تظاهرات، دولت به مجلس فراخوانده شد و ملزم شد که به تعهدات خود عمل کند اظهار کرد: بازتاب این گونه مسائل در مقابل خیل عظیم جریان اربعین، یک مسئله ناچیز است و به همین دلیل هم نتوانست خدشه‌ای در عظمت اربعین ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha