بیش از 2700 زائر اربعین در بیمارستان‌های عراق و مراکز ایرانی بستری هستند
کد خبر: 3849575
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
کولیوند:

بیش از 2700 زائر اربعین در بیمارستان‌های عراق و مراکز ایرانی بستری هستند

گروه سلامت ــ رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گفت: 65 زائر اربعين حسينی(ع) از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند و در حال حاضر دو هزار و 736 نفر نیز بستری و تحت درمان هستند.

بیش از 2 هزار و 700 زائر اربیعن در بیمارستان‌های عراق و مراکز ایرانی بستری هستندبه گزارش ایکنا، به نقل از وبدا، پیرحسین کولیوند، رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین، در خصوص خدمات‌رسانی بهداشتی درمانی در مراسم اربعین حسینی، بیان کرد: تاکنون ۶۵ هزار زائر اربعین حسینی(ع) از خدمات درمانی استفاده کرده‌اند و در حال حاضر، دو هزار و ۷۳۶ نفر نیز بستری و تحت درمان هستند.

وی افزود: تاکنون ۱۷ هزار و ۱۶۵ مورد بازرسی بهداشتی در مرز‌های جمهوری اسلامی انجام شده و تعداد ۷۶۰ موکب و همچنین، هزار و 540 مرکز تهیه، پخت و توزیع غذا مورد بازدید کارشناسان بهداشت قرار گرفته است.

کولیوند تصریح کرد: علاوه بر مراکز درمانی ثابت، ۵۸ مرکز درمانی سیار نسبت به ارائه خدمات درمانی به زائران گرانقدر انجام وظیفه می‌کنند و تا کنون به ۱۴ هزار و 500 زائر از اتباع پاکستان و افغانستان خدمات درمانی ویژه اربعین ارائه شده است.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین بیان کرد: تعداد ۷۰ مصدوم توسط اورژانس هوایی انتقال داده شده‌اند. ضمن اینکه تعداد ۳۵ مصدوم به شیراز و تعداد ۳۰ مصدوم نیز از زائران اربعین به تهران منتقل شده‌اند.

وی گفت: تاکنون ۲۲۰ مصدوم از کشور عراق توسط اورژانس کشور به مرز‌های ایران منتقل شده‌اند که تعداد ۱۰۸ مصدوم به مرز مهران منتقل شده که ۵۸ نفر پس ایجاد شرایط پایدار به شهرستان محل سکونت خود اعزام شدند و تعداد ۲۵ نفر همچنان بستری و مابقی ترخیص شده‌اند.

کولیوند بیان کرد: تعداد ۱۰۷ زائر مصدوم در مرز شلمچه پذیرش شده‌اند که تعداد ۳۵ نفر پس ایجاد شرایط پایدار به شیراز منتقل شدند و در حال حاضر هشت نفر بستری و مابقی مرخص شدند.

رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین بیان کرد: در مرز چذابه چهار مصدوم باقی مانده که سه نفر بستری و یک نفر مرخص شده‌اند و نهایتا در مرز خسروی، تعداد یک نفر بستری است.
 
انتهای پیام
captcha