۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شد
کد خبر: 3849372
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور:

۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شد

گروه اجتماعی ـ مزدگیر با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال ۸۸ یک بیمار در فرانسه با استفاده از خون بند ناف مورد درمان قرار گرفت، افزود: تاکنون ۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون رویان کشور ذخیره شده است.

۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، اشکان مزدگیر، مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور، امروز 20 مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خون بند ناف وظیفه انتقال مواد غذایی بین جنین و مادر را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: خون بند ناف، دارای سلول‌های بنیادی خون‌ساز بوده و به همین دلیل می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع شود.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور با اشاره به اینکه برای اولین بار در سال ۸۸ یک بیمار در فرانسه با استفاده از خون بند ناف مورد درمان قرار گرفت، افزود: تاکنون ۱۲۰ هزار نمونه خون بند ناف در بانک خون رویان کشور ذخیره شده است.

مزدگیر تصریح کرد: بررسی‌ها نشان داده است که بیش از 80 نوع بیماری توسط خون بند ناف درمان می‌شوند و علاوه بر درمان بیماری‌هایی با منشا خونی از طریق خون بند ناف می‌توانیم بیماری‌هایی با منشا عصبی را نیز از این طریق درمان کنیم.

وی اظهار کرد: اکنون با کمک بیش از هزار پزشک در بیش از ۲۰۰ بیمارستان خدمات درمانی ارائه می‌دهیم.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور با بیان اینکه از لحاظ تئوری محدودیتی برای نگهداری بند خون ناف وجود ندارد، افزود: از زمان ذخیره اولین خون بند ناف ۲۸ سال می‌گذرد.

مزدگیر تصریح کرد: تاکنون سلول‌های بنیادی بند ناف برای بیش از ۳۰۰ نفر با بیماری‌های با منشا خونی و عصبی مورد استفاده و موثر واقع شده است.

وی با بیان اینکه بانک خون بندناف رویان از سال 84 فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، اظهار کرد: بانک خون بند ناف خراسان جنوبی نیز از چهار سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در این مدت 500 مورد خون بند ناف در استان ذخیره شده و در خراسان جنوبی سالانه حدود پنج تا شش مورد ذخیره‌سازی خون بند ناف را داریم.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور با بیان اینکه در تمامی استان‌ها این نمایندگی فعال است، افزود: هزینه‌های ذخیره‌سازی خون بند ناف بیش از 3 میلیون تومان است و از سال دوم به بعد سالانه 160 هزار تومان برای نگهداری خون بند ناف دریافت می‌شود.

مزدگیر تصریح کرد: برای کاهش هزینه ذخیره‌سازی خون بند ناف برای خانواده‌ها دو راه در نظر گرفتیم که راه اول تقسیط هزینه‌ها و راه دوم، استفاده از تسهیلات بانکی است.

وی با اشاره به اینکه برخی از بیمه‌ها هزینه‌های این امر را تحت پوشش قرار می‌دهند، اظهار کرد: مادران متقاضی استفاده از خدمات این بانک باید پس از هفته 36 بارداری به نمایندگی‌ها در استان‌ها مراجعه کنند.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور بیان کرد: اگر مسئله‌ای وجود نداشت، می‌توانند برای ذخیره‌سازی خون بند ناف اقدام کنند.

مزدگیر تصریح کرد: امکان ذخیره‌سازی خون بند ناف حدود 3 تا 5 دقیقه بعد از زایمان دیگر وجود ندارد و اگر کسی نتواند نسبت به ذخیره‌سازی اقدام کند و در آینده به آن نیاز داشته باشد، باید با پرداخت هزینه 35 تا 40 هزار دلاری نسبت به تهیه این نمونه از خارج کشور اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه پژوهشی درمانی بانک خون رویان کارآموزی بالینی را بر روی ۱۹ بیماری اعم از ام اس، و آرتروز را در دست اقدام دارد.

مدیر توسعه، تعالی و کیفیت بانک خون بندناف کشور یادآور شد: تلاش می کنیم با برگزاری همایش‌ها و بهره‌گیری از توان رسانه، سطح آگاهی عمومی را نسبت به این موضوع بالا ببریم.

انتهای پیام
captcha