شرایط لازم برای فعالیت‌های قرآنی نابینایان فراهم نیست
کد خبر: 3849280
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

شرایط لازم برای فعالیت‌های قرآنی نابینایان فراهم نیست

گروه اجتماعی ــ مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ـ هنری نابینایان بصیر با بیان اینکه هم‌اکنون چندین نفر از نابینایان در مسیر حفظ قرآن قرار دارند ولی متأسفانه شرایط لازم برای فعالیت‌های قرآنی نابینایان فراهم نیست، گفت: گذشته از مشکلات مالی، این قرآن‌آموزان از حمایت‌های معنوی مسئولان نیز برخوردار نیستند.

شرایط لازم برای فعالیت‌های قرآنی نابینایان فراهم نیست

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مهدی رفعتی، مدیر عامل مؤسسه فرهنگی ـ هنری نابینایان بصیر امروز، 20 مهرماه در جمع خبرنگاران به‌مناسبت روز جهانی عصای سفید با بیان این‌که بصیر نخستین مؤسسه فرهنگی ـ هنری نابینایان در شمال غرب کشور است، گفت: این مؤسسه در نیمه دوم سال 1388 با شعار «در تکاپو بهتر از آن باشیم که هستیم» با همت جمعی از نابینایان فرهیخته و فرهیختگان دل‌آگاه آغاز به کار کرده است.

وی با بیان این‌که این مؤسسه 700 عضو نابینا و کم‌بینا دارد که از خدمات این مجموعه استفاده می‌کنند، افزود: استفاده نابینایان از خدمات حمل و نقل عمومی رایگان است که متأسفانه در تبریز اجرا نمی‌شود و همچنین قانون جامع حمایت از حقوق معلولین در اصفهان، تهران و شیراز اجرا می‌شود ولی در تبریز اجرا نمی‌شود. رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها برخورد مناسبی با افراد کم‌بینا و نابینا ندارند اما می‌توانیم کلاس‌های آموزشی برای رانندگان برگزار کنیم.

رفعتی با اشاره به اینکه مؤسسه بصیر در هفت رشته قرآنی از جمله قرائت، روان‌خوانی، حفظ، تجوید و ... فعالیت می‌کند، افزود: آموزش دوره‌های معارف اسلامی و قرآنی مؤسسه به‌طور مستمر در طول سال ادامه دارد و در سال جاری 12 قرآن‌آموز نابینا داشتیم که خروجی آن حفظ دو جزء توسط چهار نفر از نونهالان و همچنین آموزش صحیح خواندن قرآن برای شرکت‌کنندگان بوده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون چندین نفر از نابینایان در مسیر حفظ قرآن قرار دارند ولی متأسفانه شرایط لازم برای فعالیت‌های قرآنی نابینایان فراهم نیست، گفت: گذشته از مشکلات مالی، این قرآن‌آموزان از حمایت‌های معنوی مسئولان نیز برخوردار نیستند.

رفعتی با اشاره به اینکه  آموزش قرآن و نهج‌البلاغه ویژه نابینایان به‌صورت رایگان برگزار می‌شود، بیان کرد: اساتید بدون هیچ چشم‌داشت مالی و به‌صورت افتخاری در بیشتر رشته‌های قرآنی  مشغول فعالیت هستند ولی نابینایان در قالب نهضت قرآن‌آموزی نیازمند حمایت دولت، مردم و خیرین هستند.

انتهای پیام
captcha