فارغ از نگاه‌ها و جناح‌های سیاسی به دنبال پیشرفت باشیم
کد خبر: 3849061
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

فارغ از نگاه‌ها و جناح‌های سیاسی به دنبال پیشرفت باشیم

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار خراسان‌شمالی گفت: فارغ از تمام نگاه‌ها و جناح‌های سیاسی باید به دنبال پیشرفت با نگاه مقام معظم رهبری در استان باشیم.

ضرورت پیگیری راه پیشرفت و توسعه با نگاه مقام معظم رهبری در خراسان‌شمالی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی، امروز، ۱۹ مهرماه در مراسم سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به خراسان‌شمالی در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد اظهار کرد: اگر سفر مقام معظم رهبری، حضور ایشان و تسلط دانایی بر مصوبات سفر نبود بدون شک استان سه دهه عقب تر بود.

وی افزود: تعداد زیادی پروژه در تمامی بخش‌های آموزشی، بهداشتی، زیرساختی، راه، گاز ،آب و سایر پروژه ها به تصویب رسید و موجب شد تا مردم شایسته استان را از نعمت این پروژه‌ها برخوردار کنند که پس از آن با تلاش‌های مسئولان استانی و کشوری توانستیم در مسیر توسعه گام برداریم.

شجاعی بیان کرد: تصویب ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر مقام معظم رهبری به استان آنهم در سال ۹۱ رقم فوق العاده ای است که برای رشد و پیشرفت خراسان‌شمالی کافی بوده و این به دلیل حضور پر خیر و برکت مقام معظم رهبری است.

وی بیان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری با اقشار مختلف را مطالعه کرده‌ام و انصافاً در کلام ایشان همیشه مسیر پیشرفت کشور و استانها موج میزند و اگر ما بعنوان یک مسلمان و مسئول این فرمایشات را مطالعه کنیم قطعت شیوه کار، راه و تکلیفمان مشخص خواهد بود.

استاندار خراسان‌شمالی در بخش دیگر سخنان خود از نقش محوری آیت‌الله یعقوبی امام جمعه بجنورد قدردانی کرد، گفت: امام جمعه بجنورد به واسطه صبر و تحمل و متعادل بودن مسیر رهبری و منافع استان را طی می کنند.

شجاعی به گوشه‌ای از فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد، افزود: تفاوت پیشرفت از نگاه رهبری به جوامع غربی و ایران اینگونه است که پیشرفت در جوامع غربی رشد کمی اعداد و شاخص‌ها اما در ایران، حاصل خون شهدا و نتیجه صبر و همراهی خانواده‌های شهداست.

وی افزود: پیشرفت در کشور ما، دنیوی، اخروی، اقتصادی، اخلاقی، عزت، استقلال سیاسی، عدالت، نگاه به همبستگی مردم، انسجام، امیدواری است و اگر این موارد مورد اشاره رهبری را بپذیریم مسیر برای ما مشخص خواهد بود.

شجاعی افزود: هدف نهایی پیشرفت از نگاه مقام معظم رهبری، تقرب به خداست؛ لذا نمی‌توان دلسوز بود اما مسائل اخلاقی را کنار گذاشت؟ یا تهمت و افترا به کسی زد؟ یا فردی را قضاوت کنیم و یا مسیر پیشرفت را خودمان تعیین کنیم.

وی تصریح کرد: اگر کسی در مسیری جز مقام معظم رهبری گام بردارد حق دارم بپرسم که دین و رهبرت کیست؟ و مقام معظم رهبری می‌گویند اصل و اساس پیشرفت ما تلاش، کوشش، برنامه‌ریزی، امیدواری به جامعه، عزم راسخ و امید به آینده است و اگر کسی پمپاژ یاس و ناامیدی کرد قطعاً در مسیر رهبری قرار ندارد.

شجاعی افزود: سرتا سر فرمایشات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی این نکته را به ما می‌گوید که می توانیم مشکلات خود را حل کنیم و هیچ مشکلی، مشکل نیست و چنانچه ایشان در جایی دیگر می‌گویند به برکت قرآن و اسلام از مواضع خود کوتاه نمی‌آییم.

وی گفت: همه ما در درون یک نظام قرار داریم و مسیر هم مشخص است و من سعی می‌کنم شاگردی هر چند ضعیف در مکتب رهبری باشم.

شجاعی اظهار کرد: نگاه دولت، اعتدال است اما باز عده‌ای فشار می‌آورند باید به آنها بگوییم به چه چیزی ایراد میگیرید در حالیکه هدف همه ما کار کردن است.

وی یادآور شد: همچنین مقام معظم رهبری استان را دارای اقوام مختلف، مرزبانان شجاع، مردمانی با نشاط، پای کار، با فرهنگ غنی و عمیق توصیف کردند که این داشته‌ها موجب می‌شود تا جوانان خراسان شمالی در هر نقطه ایران باشند به خود افتخار کنند و من نیز به خود افتخار می کنم که خدمتگزار این مردم هستم.

شجاعی اظهار کرد: عده‌ای بر خلاف مسیر رهبری حرکت می‌کنند که ما با آنان برخورد خواهیم کرد و با کسی هم تعارف نداریم هر چند من بارها گفته‌ام منتقد حق دارد و حضورش غنیمت است اما باید در مسیر صحیح و پیشرفت کشور حرکت کنیم.

وی ادامه داد: من نمی‌توانم کسی را قانع کنم تا دیگری را قبول داشته باشد چون هدف ما فقط کار کردن است. تمام تلاش شبانه‌روزی ما این است که وظیفه خود را نسبت به مردم این استان انجام داده و امکانات رفاهی را که حق تمام مردم است فراهم آوریم.

شجاعی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ۹ پرواز در استان فعال است خبر از نخستین پرواز به عتبات عالیات و نجف اشرف را از خراسان شمالی داد.

انتهای پیام
captcha