صنعت سنگ کشور به کمک شرکت هپکو می‌آید
کد خبر: 3848446
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

صنعت سنگ کشور به کمک شرکت هپکو می‌آید

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاندار مرکزی شرکت هپکو را متعلق به صنعت سنگ کشور خواند و گفت: در زمینه هپکو سال گذشته و امسال مذاکراتی داشتیم که طی آن بتوانیم کنسرسیومی متشکل از فعالیت سنگ تشکیل دهیم و مدیریت هپکو را به آنان واگذار کنیم.

صنعت سنگ کشور به کمک شرکت هپکو می‌آید

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران(محلات - نیم‌ور) که امروز ۱۶ مهرماه در سالن جلسات محل دائمی نمایشگاه سنگ ایران برگزار شد، اظهار کرد: بیش از ۴۳۰ شرکت طی ۴ روز در این نمایشگاه آخرین دستاورد‌های خود را در این صنعت به نمایش می‌گذارند، این نمایشگاه پتانسیل شکوفایی هر چه بیشتر استعداد‌های صنعت سنگ را داراست.

وی افزود: با توجه به اینکه نمایشگاه سنگ یک نمایشگاه بین‌المللی است، جای خالی مسئولین کشوری به ویژه در صنعت سنگ خالی است. اگر یک نمایشگاه در تهران در پائین‌ترین سطح برگزار شود شاهد حضور چندین مسئول ملی هستیم اما این اتفاق در شهرستان‌ها به ندرت رخ می‌دهد که از مشکلات است، از دکتر رحمانی و مهندس سرعینی نیز جهت شرکت در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: ما طی دو سال گذشته از صادرات سنگ خام به طور ویژه حمایت کردیم، کشور‌های پیشرفته‌ای همچون ایتالیا نیز سنگ خام را صادر می‌کنند و ارتباط کشور‌های تولید‌کننده‌ای مانند ایران و ایتالیا بایستی هر روز بیش از پیش باشد. حدود ۳۰۰ کارخانه سنگ در محلات وجود دارد که متأسفانه بیش از نیمی از این کارخانجات تعطیل است یا در حال تعطیلی است، تمام تلاش ما باید این باشد که سهممان از صادرات سنگ را از ۱.۲ بالاتر ببریم و این مهم نیازمند حمایت‌های همه جانبه است.

وی با تأکید بر صادرات سنگ فرآوری شده و ارز‌آوری برای کشور ادامه داد: متأسفانه امروز به رغم اینکه در جهان جزو کشور‌های با منابع معدنی بسیار خوب هستیم اما هنوز نتوانستیم جایگاهی در شأن خودمان را پیدا کنیم. استان ما یک استان ویژه است و برخی از سنگ‌های این شهرستان مانند تراورتن جزو برند‌های جهانی است، همچنین گل و گیاه و ماهیان زینتی نیز می‌تواند همراه با صنعت سنگ جایگاه استان و کشور را ارتقا دهند.

آقازاده شرکت هپکو را متعلق به صنعت سنگ کشور خواند و گفت: در زمینه هپکو سال گذشته و امسال مذاکراتی داشتیم که طی آن بتوانیم کنسرسیومی متشکل از فعالیت سنگ تشکیل دهیم و مدیریت هپکو را به آنان واگذار کنیم، این کنسرسیوم می‌تواند بخشی از ظرفیت هپکو را به کار ببندد و به این کارخانه رونق دوباره بدهد.

وی افزود: استان مرکزی با نرخ بیکاری ۸.۳ درصد جزو استان‌های با جمعیت بیکاری پائین است که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، این سرانه پائین بیکاری به دلیل وجود صنایع مختلف در استان است. در سال ۹۷، ۵۹ واحد حقوق معوق داشتند اما در سال جاری این رقم به ۴۰ واحد کاهش یافته است، این اخبار نیز باید در کنار اخبار مشکلات مخابره شود.

استاندار مرکزی بیان کرد: آذرآب می‌تواند اکثر نیاز کشور را در امور مختلف تأمین کند و تحریم‌ها را دور بزند اما به دلیل غفلت و سوء مدیریت دچار مشکلات شده است که به زودی مشکلات این واحد نیز حل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha