استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال فرهنگ عاشورا
کد خبر: 3848336
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

استفاده از ظرفیت هنر برای انتقال فرهنگ عاشورا

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی می‌توانند با استفاده از ابزار هنر و بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی پیام امام حسین(ع) و فرهنگ اربعین را منتقل کنند، افزود: اتفاقات خاصی که در جهان اسلام مثل یمن، فلسطین و عراق رخ داده به جوانان و جهان اسلام خوب منتقل نشده است.

نجات

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسین نجات، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در شورای جهاد فرهنگی سپاه استان خوزستان که امروز، 16 مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: اربعین تبدیل به حرکتی جهانی شده که تمدن جدیدی را ایجاد می‌کند. باید همه تلاش خود را برای استفاده از این حرکت به کار بگیریم.

وی ادامه داد: اربعین به عنوان فرصتی پاک و زلال می‌تواند جوانان در معرض هجمه فرهنگی فضای مجازی را پاک و زلال کند. با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در تبدیل شور اربعین به شعور گفت: ظلم‌ستیزی، ایستادگی بر عقیده، حمایت از اسلام، وحدت در مقابل دشمنان، از جمله مواردی است که ما از عاشورای امام حسین آموخته‌ایم و باید آنها را به جوانان منتقل کنیم.

نجات گفت: اینکه پترائوس درباره سردار سلیمانی می‌گوید: شخصی در مقابل من قرار دارد که زیاد فکر می‌کند، دقیق تصمیم می‌گیرد و دقیق عمل می‌کند، به این معناست که ما توانسته‌ایم خودمان را به عنوان جریانی که مقاومت می‌کنیم و تا امتیاز نگیریم، امتیاز نمی‌دهیم در منطقه مطرح سازیم. این اصول را ما از امام حسین(ع) آموخته‌ایم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما نهادهای فرهنگی می‌توانیم با استفاده از ابزار هنر و بهره‌مندی از ظرفیت فضای مجازی با آثار هنرمندانه و ساخت نماهنگ‌ها و کلیپ‌های کوتاه پیام امام حسین(ع) و فرهنگ اربعین را منتقل کنیم، افزود: اتفاقات خاصی که در جهان اسلام مثل یمن، فلسطین و عراق رخ داده به جوانان و جهان اسلام خوب منتقل نشده است.

وی با بیان اینکه در سفر به مهران مشکل اصلی مردم آب آشامیدنی بود، گفت: تغذیه، اسکان و حمل و نقل در زمان بازگشت موارد مهمی است که باید به آنها پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha