بی‌توجهی مسئولان خوزستانی به پیشرفت حفاظ/ حفظ قرآن در حاشیه قرار دارد
کد خبر: 3848214
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

بی‌توجهی مسئولان خوزستانی به پیشرفت حفاظ/ حفظ قرآن در حاشیه قرار دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نماینده خوزستان در مرحله نهایی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن با بیان اینکه حفاظ خوزستانی در مسابقات خوب عمل می‌کنند و حفظ در استان در حال پیشرفت است، گفت: نگاه نهادهای مرتبط به حفظ استان خیلی خوب نیست و اصلاً حمایت نمی‌شود.

سامریعلیرضا سامری، حافظ کل قرآن و نماینده استان خوزستان در مرحله نهایی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم  توانست رتبه ممتاز را از آن خود کند.

وی در گفت‌وگو با ایکنا خوزستان، با بیان اینکه مسابقات از سطح بسیار خوبی برخوردار بود و از سایر مسابقات دیگر سطوح و نهادها سخت‌تر بود، گفت: کسانی که به مرحله فینال مسابقات اوقاف راه پیدا می‌کنند، استاد و صاحب‌نظر هستند و در حقیقت رقابت در مراحل نهایی رقابت میان استادان است.

سامری ادامه داد: مسابقات سال به سال سخت‌تر می‌شود به طوری که بعد از مرحله استانی، در مرحله مقدماتی مسابقات کشوری به میزبانی قم شرکت کردیم و پس از عبور از این مرحله به فینال راه یافتیم. در مرحله فینال حفاظ در یک مرحله استقامتی به سه سؤال که هر سؤال با سه صفحه پاسخ داده می‌شود جواب می‌دهند، یعنی در حقیقت 9 صفحه. مرحله دیگر این است که برای هر سؤال باید، دو صفحه جواب دهیم که در مجموع چهار صفحه می‌شود.

این حافظ کل قرآن کریم گفت: امسال هم مثل سال گذشته برای هر بخش سه داور تعیین شده بود که به قولی حق به حق‌دار برسد. حرکت خوبی است و نمی‌توان از هیئت داوران ایرادی گرفت به خصوص در مسابقات سال جاری. اگرچه نسبت به عملکرد هیئت داوران در سال گذشته اشکال وارد است اما سطح داوری امسال خوب بود.

وی ادامه داد: بعد از اینکه در مسابقات استانی شرکت کردم و رتبه آوردم تا مرحله کشوری 20 تا 25 روز فرصت داشتم که روزانه هشت جزء را مرور می‌کردم. برای فینال هم روزانه بین هشت تا ده جزء از قرآن کریم را می‌خواندم. رقابت در مرحله استانی مسابقات قرآن خوزستان بسیار فشرده بود و همه کسانی که در این مرحله حضور یافتند، حرفی برای گفتن داشتند.

سامری درباره عملکرد امور قرآنی اوقاف خوزستان در اعزام نمایندگان استان به مسابقات کشوری، گفت: با هزینه شخصی رفتم و آمدم. بعد از بازگشت از مسابقات هم کسی به من تبریک نگفت. این رفتارها برای ما دلسردی به همراه می‌آورد.

وی ادامه داد: در مرحله پایانی و پس از اعلام نتایج سه نفر ممتاز اعلام می‌شوند که نفر اول به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی تهران حضور می‌یابد. نفر دوم رتبه ممتاز است که به مسابقات بین‌المللی خارج از کشور راه خواهد یافت که این موضوع بستگی به تصمیم مسئولان دارد و آنها تعیین می‌کنند که نماینده کشورمان در چه مسابقاتی باشد.

این حافظ کل قرآن کریم با بیان اینکه حفاظ خوزستانی خوب عمل می‌کنند و حفظ در استان خوزستان در حال پیشرفت است، بیان کرد: نگاه نهادهای مرتبط به حفظ استان خیلی خوب نیست و حفاظ اصلاً حمایت نمی‌شود. یک جلسه تخصصی حفظ قرآن داریم که از آن هم استقبال نمی‌شود. ما جلسه‌ای می‌خواهیم که همه حفاظ در آن شرکت کنند. اولویت استان خوزستان، قرائت و تواشیح است. حفظ قرآن در حاشیه قرار دارد. همه این عوامل باعث می‌شود که حفاظ در مسابقات خودجوش عمل کنند، خودجش رتبه بیاورند و از سوی مسئولان هم حمایت نشوند.

انتهای پیام
captcha