تعداد ثبت‌نام زائران اربعین البرز از مرز ۶۲ هزار نفر گذشت
کد خبر: 3848206
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳

تعداد ثبت‌نام زائران اربعین البرز از مرز ۶۲ هزار نفر گذشت

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت استان البرز با اشاره به استقبال عاشقان حضرت اباعبدالله‌(ع) از مراسم اریعین امسال، گفت: تعداد ثبت‌نامی‌ها برای شرکت در پیاده‌روی اربعین این استان به ۶۲ هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

تعداد ثبت‌نام زائران اربعین البرز از مرز 62 هزار نفر گذشت

عباس دمیرچی، مدیر حج و زیارت استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین چندسالی است که به یک همایش میلیونی تبدیل شده که نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن و حتی غیرمسلمانان از اقصی نقاط جهان با شور و اشتیاقی وصف‌ناپذیر در این اجتماع بزرگ شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ویزای اربعین در سال جاری حذف شده است، گفت: باوجود حذف ویزا، همچون سال‌های گذشته سامانه سماح به عنوان ورودی نام‌نویسی از زائران قرارداده شده است.

این مسئول بیان کرد: زائران اربعین برای نام‌نویسی می‌توانند با ورود به سامانه سماح علاوه بر نام‌نویسی فقط مبلغ ۲۲ هزار تومان بابت بیمه و خدمات هلال احمر پرداخت کنند.

مدیر حج و زیارت البرز بیان کرد: افرادی که برای نام‌نویسی به دفاتر زیارتی مراجعه کنند علاوه بر پرداخت مبلغ فوق بایستی مبلغ سه هزار تومان بابت کارمزد پرداخت کنند و در صورتیکه به کافی‌نت‌ها مراجعه کنند مبلغ بیش از این می‌شود.

وی به علاقه‌مندان به حضور در این همایش میلیونی، توصیه کرد که برای نام‌نویسی به دفاتر مجاز زیارتی مراجعه کنند زیرا در صورت بروز هر گونه تخلفی قابل پیگیری است علاوه بر اینکه دفاتر زیارتی پرینت بیمه را به زائران ارائه می‌دهند ولی در کافی نت‌ها این برگه‌ها داده نمی‌شود.

دمیرچی در پایان بیان کرد: بر اساس تصمیم گیری‌های انجام شده مرز خروجی زائران البرزی از کشور، مرز مهران است ولی با توجه به اینکه مرز خسروی پس از چند سال بازگشایی شده، اداره کل راهداری استان البرز اتوبوس‌هایی برای البرزی‌ها در نظر گرفته تا از طریق مرز خسروی از کشور عراق خارج شوند.

انتهای پیام
captcha