فرهنگ ترافیک در آذربایجان‌غربی تقویت شود
کد خبر: 3848202
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹

فرهنگ ترافیک در آذربایجان‌غربی تقویت شود

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: ارتباط با دستگاه‌های امر در بخش ترافیک باید تقویت و بین مردم فرهنگ‌سازی شود.

فرهنگ ترافیک در سطح استان باید تقویت شود

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان‌غربی، پیمان آرامون،‍ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی، دیروز عصر، 15 مهر ماه  در مراسم همایش تجلیل از راهوران محله و نمونه های ترافیکی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه خط و مشی حوزه معاونت عمرانی استفاده از خرد جمعی بوده، اظهار کرد: ارتباط با دستگاه‌های امر در بخش ترافیک باید تقویت و این موضوعات اجتماعی باید بین مردم فرهنگ‌سازی شود.

وی افزود: ایجاد بسترهای لازم برای ایجاد شهر هوشمند را از جمله اقدامات زیربنابی در جهت ارائه خدمات دستگاه‌های خدماتی و اجرایی در سامانه‌های الکترونیکی و کاهش ترافیک در سطح شهرها است.

آرامون بیان کرد: در همین راستا با شهرداری استان و چند شهر بزرگ استان جلسات هماهنگی برگزار شده و به عنوان نمونه مقرر شده با راه اندازی سامانه‌های لازم 79 خدمت شهروندی از طریق این شبکه به شهروندان برای جلوگیری از کاهش تردد و سفر در داخل شهرها هستیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: یک نقشه راه در حوزه ترافیک استانی در دستور کار قرار گرفته و بصورت گروهی و تخصصی در این مورد با همکاری ارگان‌های ذیربط باید تصمیم گرفته شود.

وی با تأکید بر تقویت فرهنگ ترافیک و تغییر رفتارهای ترافیکی در سطح استان افزود: متاسفانه یکی از مشکلات پیش رو، دریافت گواهینامه رانندگی بصورت راحت‌تر است بر همین اساس از فرماندهی انتظامی درخواست داریم در خصوص صدور گواهینامه سخت‌­گیری بیشتری انجام گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ساماندهی سرویس‌های مدارس بیان کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر مراکز معاینه فنی هم ساماندهی شده است.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: طرح ابرار در راه‌های روستایی توسط سازمان راهداری در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر ۷۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی در برنامه کاری مجموعه می‌باشد و مطالعات سامانه‌های ریلی در استان‌ تصویب شده و برای راه‌اندازی آن در شهر ارومیه درصدد اخذ مصوبه شورای عالی ترافیک کشور هستیم.

انتهای پیام
captcha