آفت خودبینی در جامعه امروز/ پیشبرد بعد مردمی اربعین و حفظ جنبه معنوی
کد خبر: 3848134
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

آفت خودبینی در جامعه امروز/ پیشبرد بعد مردمی اربعین و حفظ جنبه معنوی

گروه فرهنگی ـ حجت‌الاسلام والمسلمین شفیعی گفت: امروزه ما مبتلا به خودبینی و تمایل به دیده شدن هستیم که آفت بزرگی است و شاید اصلی‌ترین عامل نقصان‌ها و کاستی‌های ما این است که خداوند و رضای او، در آخرین مرحله از هر عملکرد و رفتاری مد نظر قرار می‌گیرد. برنامه‌های اربعین هرچه خالصانه‌تر و مردمی‌تر پیش رود تا از جنبه معنوی و هدف ذاتی آن کاسته نشود.

شفیعی

به گزارش ایکنا از خوزستان، آیین پایانی دومین سوگواره ملی علمی، فرهنگی و هنری اربعین به میزبانی دانشگاه شهید چمران اهواز با حضور معاون و مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و جمعی از دانشگاهیان دانشگاه های سراسر کشور، امروز، ۱۵ مهرماه در تالار دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان در آیین پایانی دومین سوگواره ملی اربعین، اظهار کرد: در نهضت و حرکت عاشورایی امام حسین (ع) بحث های زیادی تا کنون صورت گرفته و آنچه که از همه مهمتر است، متوقف نشدن این بحثِ گسترده‌دامن است.

وی تصریح کرد: هر کس به حریم و بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نزدیک شود، انوار و تجلیاتی به دل و جانش وارد می‌شود که موجب تحیر و شگفتی است.

شفیعی، نقطه اصلی و محور بحث عاشورا را انگیزه‌ امام حسین (ع) از این قیام دانست و گفت: تنها انگیزه‌ حضرت سیدالشهدا در حرکت عاشورا، انجام وظیفه برای خدا بود و نتیجه چنین معامله‌ای با پروردگار این است که ذکر و یاد امام حسین همیشه در طول تاریخ زنده و جاری است.

وی افزود: اصلی‌ترین مبحث در حوزه اخلاق، اخلاص است؛ در سندهای دینی نیز از اخلاص به عنوان معیار قبولی اعمال یاد شده است که امام حسین (ع) با تمام خلوص نیت به وظیفه‌ای که در مقابل خداوند احساس می‌کرد، عمل نمود.

رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تاکید بر اینکه عاشورا، امام حسین و کربلا، تمام شدنی نیستند و برای همیشه در تاریخ جریان دارند، گفت: دلیل اصلی این مهم، این است که نهضت و هدف امام حسین (ع) به سرچشمه فیض الهی گره خورده است و از کوثر الهی برگرفته شده است.

وی بیان کرد: امروزه ما مبتلا به خودبینی و تمایل به دیده شدن هستیم که آفت بزرگی است و شاید اصلی‌ترین عامل نقصان‌ها و کاستی‌های ما این است که خداوند و رضای او، در آخرین مرحله از هر عملکرد و رفتاری مد نظر قرار می‌گیرد. برنامه‌های اربعین هرچه خالصانه‌تر و مردمی‌تر پیش رود تا از جنبه معنوی و هدف ذاتی آن کاسته نشود.

انتهای پیام 

انتهای پیام
captcha