ساختار مدیریتی روستاها تقویت شود
کد خبر: 3847758
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

ساختار مدیریتی روستاها تقویت شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری آذربایجان غربی گفت: ساختار مدیریتی و زیرساخت های لازم در روستاها باید ایجاد و تقویت شود تا با مهاجرت روستاییان به شهرها مواجه نشویم.

ساختار مدیریتی روستاها تقویت شود

به گزارش خبرگزاری ایکنا از آذربایجان غربی، عارف خدرلو، مدیرکل دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری آذربایجان غربی امروز صبح، 14 مهرماه، در همایش دهیاران که امروز به مناسبت روز روستاها در استانداری برگزار شد، با تبریک روز روستا به روستاییان، اظهار کرد: ساختار مدیریتی روستاها باید تقویت شود.

وی گفت: این همایش برای نخستین بار بصورت استانی با هدف ارج نهادن به روستا و جایگاه روستاییان در ارومیه برگزار شده که امیدواریم با نتیجه خوبی روبرو باشیم.

خدرلو در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در دو سال اخیر روستا به شهر تبدیل شده و این عامل اصلی کاهش جمعیت در روستاها است، بیان کرد: باید ساختار مدیریتی و زیر ساخت های لازم در روستاها ایجاد و تقویت شود تا با مهاجرت روستاییان به شهرها مواجه نشویم.

مدیرکل دفتر امور روستاها و شوراهای استانداری تصریح کرد : در استان آذربایجان غربی از 3 میلیون و 265 نفر جمعیت 33.65 درصد یعنی یک میلیون و 98 هزار نفر جمعیت روستایی بوده که این آمار نسبت به آمار سال 85 کاهش 3.6 درصد را نشان می دهد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: 937 روستای استان در محدوده 20 کیلومتری مرز قرار داشته و 40 درصد روستاهای استان نیز کوهستانی هستند و  این شرایط خود باعث شده تا به امروز سرمایه گذاران بخش خصوصی رغبتی برای سرمایه گذاری در این مناطق را ندارند.

وی در پایان سحنان خود عنوان کرد:  برای توسعه و آبادانی روستاها علی الخصوص روستاهای مرز نشین باید اعتبارات ویژه اختصاص یابد.

انتهای پیام
captcha