آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود
کد خبر: 3847734
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با سراسر کشور، هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، بهمن‌ماه سال‌ جاری در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود.

هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود

محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: همزمان با سراسر کشور، هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم، بهمن ماه سال‌جاری در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به‌همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سوم بهمن‌ماه، برگزار می‌شود، افزود: زمان ثبت‌نام این آزمون نیز اواخر آبان‌‌ماه خواهد بود.

محمدپور‌ گفت: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) میان آحاد جامعه است که از طریق ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه‌های گهربار ایشان در جامعه محقق می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که حمایت از برنامه‌های آموزشی برای تحقق این هدف و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌ها از ماموریت‌های راهبردی معاونت قرآن و عترت است، افزود: برگزاری منظم و سالانه آزمون‌های سراسری قرآن و عترت یکی ازاقدامات مهم، لازم و تاثیرگذار در این رابطه است که در کنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی، از جمله فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی موسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب‌تر آموزش مفاهیم قرآن و عارف اهل بیت(ع) در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

وی سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه میان عموم مردم جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روز‌رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این آزمون عنوان کرد.

محمدپور تشریح کرد:‌ آزمون سراسری قرآن و عترت در سال جاری، در ۴ گروه امتحانی و ۱۵ رشته شامل گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، گروه معارف اهل بیت (ع)، گروه حفظ قرآن کریم و گروه آموزش‌های الکترونیک برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha