مساجد وظیفه خود را در تربیت انجام دهند/ صرف آموزش دردی دوا نمی‌کند
کد خبر: 3847717
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸

مساجد وظیفه خود را در تربیت انجام دهند/ صرف آموزش دردی دوا نمی‌کند

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه اگر ظرفیت‌های تربیتی مثل مساجد کارشان را در زمینه تربیت انجام ندهند صرف آموزش دردی دوا نمی‌کند، گفت: بخش عمده ناهنجاری‌ها و اتفاقات بد در جامعه به تربیت برمی‌گردد که خانواده، جامعه، آموزش و پرورش، دانشگاه و مساجد... مسئول آن هستند.

سردار

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در مراسم افتتاح نخستین مدرسه مسجدمحور کشور در اهواز که امروز 14 مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی این مدرسه به عنوان استفاده از ظرفیت مساجد برای کمک به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت اقدامی بسیار مطلوب است.

وی ادامه داد: ظرفیت مساجد بسیار بالا است و ما در مجموعه بسیج سعی داریم که مساجد به معنای واقعی ایفای نقش کنند و صرفاً خواندن نماز و برگزاری یک برنامه نباشد لذا ظرفیت‌سازی در مساجد یکی از تلاش‌هایی است که باید همه ما به رقم خوردن آن کمک کنیم.

شاهوارپور با بیان اینکه آموزش و پرورش باید با دو بال آموزش و تربیت حرکت کند، گفت: بخش عمده ناهنجاری‌ها و اتفاقات بد در جامعه به تربیت برمی‌گردد که خانواده، جامعه، آموزش و پرورش، دانشگاه و مساجد... مسئول آن هستند؛ همه اینها باید کمک کنند تا جرایم به حداقل برسد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: اگر ظرفیت‌های تربیتی مثل مساجد کارشان را انجام ندهند صرف آموزش دردی دوا نمی‌کند. اگر علم تنها حرکت کند نتیجه‌اش ساخت بمب هسته‌ای می‌شود که می تواند میلیون ها آدم را از بین ببرد چراکه در این علم انسانیت نقشی ندارد.

وی با تأکید بر کمک دیگر مساجد به آموزش و پرورش، گفت: دوران ابتدایی پایه و اساس حرکت آینده جامعه است. رفتار معصومانه دانش‌‌آموزان در این سن باعث شکل گرفتن ارتباط معنادار میان او و معلم می‌شود که می‌تواند تاثیرگذار باشد و در شکل گیری شخصیت دانش‌آموز خواهد داشت. 

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha