زکات فریضه مهم و مصداق انسان‌دوستی است
کد خبر: 3847690
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲

زکات فریضه مهم و مصداق انسان‌دوستی است

گروه اجتماعی ــ استاندار کرمانشاه گفت: زکات یک فریضه مهم و مصداق روشن انسان‌دوستی است که می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرایم مؤثر باشد.

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، هوشنگ بازوند، استاندار امروز، 14 مهرماه در نشست شورای زکات استان با اشاره به بازگشایی مرز خسروی اظهار کرد: بازگشایی مرز خسروی شبیه کاشتن یک نهال است که برای تنومند شدن آن باید با احتیاط و مراقبت رفتار کنیم.

وی بیان کرد: امسال به دلیل ناآرامی‌های بغداد مجبور شدیم موقتاً راه جایگزین بیابیم که حشدالشعبی متعهد شده تا امنیت آن مسیر را تأمین کند.

استاندار کرمانشاه افزود: این مسیر جدید قبل از کربلای معلی به نجف اشرف می‌رسد اما پیش‌بینی می‌کنیم که سه‌شنبه آینده مشکلات پیش‌ آمده در بغداد حل شود و به همان مسیر اصلی برگردیم.

بازوند با تأکید بر این موضوع که مدیران باید شرایطی را به وجود آورند که مردم به زکات متمایل شوند، اظهار کرد: زکات یک فریضه مهم و مصداق روشن انسان‌دوستی است و می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم مؤثر باشد.

این مسئول با اشاره به ظرفیت‌های خوب شورای زکات برای استان افزود: باید از توانمندی دهیاری‌ها برای ترویج زکات استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha