راه‌اندازی مرکز افق در امامزاده سیدبهلول(ع) خوی
کد خبر: 3847649
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷

راه‌اندازی مرکز افق در امامزاده سیدبهلول(ع) خوی

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی گفت: مرکز افق در امامزاده سیدبهلول(ع) و بقعه میرهادی شهرستان خوی به منظور تقویت کارکرد‌های متنوع اماکن مقدس راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی مرکز افق در امامزاده سیدبهلول(ع) خویجبرئیل ابراهیم‌پور، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان غربی، اظهار کرد: مرکز افق وظیفه تقویت نقش و کارکرد اجتماعی، فرهنگی و قرآنی با رویکرد استفاده از ظرفیت نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی را دارد.

وی استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات امامزاده سیدبهلول(ع) و بقعه میرهادی را به عنوان مراکز قطب‌ فرهنگی و زیارتی با رعایت ارزش‌های اسلامی با عنایت به بیانیه گام دوم با اولویت‌بندی و زمان بندی را از اهداف دیگر راه‌اندازی  طرح افق در این شهرستان عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوی در ادامه سخنان خود برنامه‌ریزی لازم جهت آسیب‌شناسی، اولویت‌بندی و نیازسنجی فرصت‌ها، مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی منطقه و رفع نیاز‌های مذکور در قالب امدادرسانی لازم، مددکاری اجتماعی، راه اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه، ایجاد مراکز تخصصی مشاوره خانواده، برپایی کلاس‌های سبک زندگی اسلامی را از دیگر اقدامات مهم این مرکز در این شهرستان عنوان کرد.

ابراهیم‌پور بیان کرد: در این طرح ابتدا با آموزش وقف یار پس از شناسایی نیازمندان، کلیه‌ی مساعدت‌ها و کمک‌های مالی که در اداره اوقاف خوی انجام می‌شد، در این مراکز اجرا خواهد شد.

این مقام مسوول با بیان اینکه در طرح افق نه تنها به بعد خدمات اجتماعی اقشار نیازمندان اطراف بقاع متبرکه توجه شده، خاطر نشان کرد: به بعد فرهنگی و مشارکت آن‌ها در مباحث فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای شده است.

وی در پایان گفت: در گذشته مراکز فرهنگی قرآنی در بقاع متبرکه فعالیت داشته ولی با توجه به وضعیت فعلی جامعه و اهمیت فعالیت‌های اجتماعی، این مراکز به ساختاری فراتر از مراکز فرهنگی یعنی به مراکز اجتماعی فرهنگی قرآنی(افق) تغییر ساختار داده تا کارکرد‌های منحصر به فردی در قالب فرهنگ بومی و محل رجوع به ارائه دهنده خدمات اجتماعی در هر منطقه را با کارکرد ویژه انجام دهند.

انتهای پیام
captcha