شهادت حضرت رقيه(س) پايه‌های حكومت بنی‌اميه را به لرزه در آورد
کد خبر: 3847116
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

شهادت حضرت رقيه(س) پايه‌های حكومت بنی‌اميه را به لرزه در آورد

گروه فرهنگی ــ امام جمعه ماکو گفت: حضرت رقيه(س) پايه‌های حكومت بنی‌اميه را به لرزه در آورد بگونه‌ای که شهادت اين دختر سه‌ساله يكی از برگ‌های روشن كربلا برای اثبات حقانيت و مظلوميت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و باطل بودن جريان مقابل است.

حضرت رقيه(س) پايه‌های حكومت بنی اميه را به لرزه در آورد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد هاشمی، امام جمعه ماکو در همایش سه‌ساله‌های حسینی که روز گذشته، 12 مهر در مسجد الزهرا ماکو برگزار شد، گفت: پیامی که اباعبدالله الحسین در شب عاشورا به ما بندگان الهی می‌دهد عدم غفلت از نماز و یاد الهی است.

وی با تأکید براینکه رقیه(س)، دلیلی آشکار بر حقانیت قیام امام حسین(ع) و مظلومیت عترت پاک پیامبر(ص) بوده افزود: شهادت حضرت رقیه اوج توحش و سنگدلی سیاهکارانی که داعیه جانشینی رسول خدا را سر دادند، برای همیشه تاریخ اثبات می‌کند.

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه رقیه(س)، برهان بزرگی است بر این حقیقت بزرگ که حق بر باطل پیروز خواهد شد، افزود: رقیه(س)، فاتح شام و سفیر بزرگ عاشوراست و این سه‌سالگی اوست که در ویرانه‌ه‏ای کنار کاخ سبز، به اهتزاز درآمده و مکر خاندان ابوسفیان را به زانو درآورده است.

حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد: شهادت حضرت رقيه(س) پايه‌های حكومت بنی‌اميه را به لرزه در آورد به‌گونه‌ای که يكی از برگ‌های روشن كربلا برای اثبات حقانيت و مظلوميت حضرت اباعبدالله الحسين(ع) و باطل بودن جريان مقابل است.

امام جمعه ماکو ادامه داد: امام حسين(ع) و تمام ياران باوفايش به آن درجه از معرفت و بصيرت رسيده بودند كه در راه احيای امر به معروف و نهي از منكر جان خود را خالصانه فدا كردند؛ لذا وظیفه امروز ما نیز پیروی از راه و روش آنها است.

وی در پایان برگزاری برنامه‌های فرهنگی را در ترويج فرهنگ ايثار و شهادت مهم خواند و اضافه كرد: خوشبختانه استقبال خوبی از برنامه‌های آيينی در شهرستان ماکو صورت می‌گیرد.

 

انتهای پیام
captcha