مسابقات مناظره به یکی از برندهای اندیشه‌ای کشور تبدیل شده است
کد خبر: 3846975
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

مسابقات مناظره به یکی از برندهای اندیشه‌ای کشور تبدیل شده است

گروه فرهنگی- رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه مسابقات مناظره به یکی از برندهای اندیشه‌ای کشور تبدیل شده است، گفت: تاکنون بالغ بر ۹ هزار دانشجو در هشت دوره از مسابقات مناظره دانشجویی در دانشگاه‌های کشور شرکت کرده‌اند.

مسابقات مناظره به یکی از برندهای اندیشه‌ای کشور تبدیل شده است

مهدی خالدی‌کاظمی، رئیس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی کشور در گفت و گو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات مناظره استان‌های تهران و البرز در دانشگاه خوارزمی گفت: این دوره از مسابقات در حدود ۲۷ استان کشور برگزار شد و شرایط برگزاری در چند استان فراهم نشد، در تهران هم در حدود ۱۰ دانشگاه شاهد برگزاری مسابقات بودیم.
وی افزود: این مسابقات فقط یک روند آموزشی است و تیم‌ها می‌آیند که تمرین کنند و اینطور نیست که لزوماً رقابت به معنای مسابقه‌ای برای شناختن برترین‌ها باشد بر همین اساس هدف ما این بوده که دانشجوها بتوانند تیم شوند و جسارت این را داشته باشند تا از موضع خود دفاع کنند و البته موضع خود را هم درست بشناسند و در مواضع مختلف ورود کنند.
این مسئول با بیان اینکه دانشجویان در این مناظرات باید بتوانند راحت و آزادانه صحبت کنند و در خصوص حرف‌های خود نگرانی نداشته باشند اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، ۷۰۰ مناظره بدون کوچکترین حاشیه‌ای در دانشگاه‌های کشور برگزار شده است.
وی ادامه داد: این مسابقات علی رغم مضیقه‌های مالی و سختی‌های زیاد برگزار شده و تا جایی که ما می دانیم فکر نمی‌کنم این شکل از مناظرات در کشورهای دیگر برگزار شود، از دور چهارم تغییری در مسابقات ایجاد شد و برنامه این بود که مدل مسابقات در همه دانشگاه ها شناسانده شود و الان به عنوان یکی از برندهای فعالیت اندیشه‌ای در دانشگاه‌ها مطرح شده و کرسی‌های آزاداندیشی را پوشش داده است.
خالدی‌کاظمی با بیان اینکه در طول دوره‌های مختلف این مسابقات ۹ هزار دانشجو به مناظره پرداخته‌اند افزود: تاکنون سه هزار دانشجوی آموزش دیده در کشور داریم که باید از این مجموعه آموزش دیده در حوزه‌های مختلف برای گسترش فضای گفت و گوی صحیح کمک بگیریم.
وی در ادامه عنوان کرد: این مسابقات از نظر کمی و کیفی جای گسترش دارد اما با کمک مجموعه های دانشگاهی و غیردانشگاهی و رسانه‌ها امکان‌پذیر است و البته کارهایی برای تحقق این مهم در حال انجام است اما مساله اصلی برای ما این است که این آموزش‌ها در مرحله بعدی چگونه برای ارتقای فضای دانشگاهی استفاده شود.
این مسئول در پایان تصریح کرد: این مسابقات توانسته برای دانشجویان فضایی ایجاد کند که بدون ممانعت درباره موضوعات مختلف حرف بزنند.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha