ارسال ۲۵۰ اثر به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3846899
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

ارسال ۲۵۰ اثر به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان‌جنوبی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از ارسال ۲۵۰ اثر به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در استان خبر داد و گفت: هنرمندان سراسر کشور تا نیمه مهرماه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

ارسال ۲۵۰ اثر به جشنواره ملی خوشنویسی رضوی در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، ناصر نبی زاده به برگزاری اولین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی استان از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) همزمان با آذرماه امسال در بیرجند خبر داد.

وی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع)، امام رضا(ع) و پدر بزرگوارشان حضرت امام موسی کاظم(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این جشنواره در دو بخش ویژه اساتید انجمن که دارای مدرک استادی از انجمن خوشنویسان ایران هستند و بخش سایر هنرمندان تا مدرک استادی برگزار می شود.

نبی زاده، نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث و نقاشی خط را از جمله قالب‌های جشنواره ملی خوشنویسی رضوی ذکر کرد و درخصوص مقررات شرکت در جشنواره گفت: اطلاع رسانی و فرآیند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی khorasanjonobi.shamstoos.ir و portal.shamstoos.ir انجام می‌شود.

وی آخرین مهلت ثبت‌نام و دریافت تصویر آثار را ۱۵ مهرماه امسال ذکر کرد و یادآور شد: اختتامیه این جشنواره همزمان با شب میلاد امام حسن عسکری(ع) در بیرجند برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha