بیش از 70 درصد فعالیت‌های قرآنی جنبه آموزشی دارد
کد خبر: 3846874
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷

بیش از 70 درصد فعالیت‌های قرآنی جنبه آموزشی دارد

گروه فرهنگی - مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه بیش از 70 درصد فعالیت‌های قرآنی جنبه آموزشی دارد، گفت: درباره بهترین و جدیدترین روش‌های آموزش قرآن با استفاده از ابزارهای موثر آموزشی و رسانه‌ای بحث و بررسی و تبادل نظر شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز، 10 مهرماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، با بیان اینکه شورای توسعه فرهنگ قرآنی نقش قرارگاهی در پیشبرد اهداف قرآنی دارد، اظهار کرد: در نخستین گام به ساختار بیش از 10 دستگاه اجرایی توجه شد و دستگاه‌هایی که اداره قرآنی نداشتند، این اداره را ایجاد کردند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های دولتی، موسسات و گروه‌های فعال غیر دولتی در راستای هم‌افزایی و ارتقای فعالیت‌های قرآنی در سطح استان تاکید کرد و افزود: گستره اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی گسترده‌تر می‌شود، زیرا ورود مقام‌های دولتی سبب رونق فعالیت‌های قرآنی است و این جلسات در سطح بالاتری برگزار می‌شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به مهمترین راهکارهای پیشبرد اهداف شورای توسعه فرهنگ قرآنی، بیان کرد: تقسیم کار وظایف قرآنی و اشراف کامل شورا به فعالیت کارگروه‌های سه‌گانه آموزش، تبلیغ و پژوهش مهم است تا این شورا بتواند مطالبه‌گری جدی در مورد ماموریت‌ها و پیگیری اجرای مصوبات این شورا داشته باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گیلان همبستگی و همگرایی کامل اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای تبادل نظر و شنیده شدن صدای واحد از شورای مذکور را اثرگذار دانست و تصریح کرد: تحرک و پویایی درونی و بیرونی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و تقویت انگیزه عوامل شورا از درون سازمان‌ها حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه بیش از 70 درصد فعالیت‌های قرآنی جنبه آموزشی دارد، خاطرنشان کرد: این حجم از انرژی و بودجه که صرف این کار می‌شود، ایجاب می‌کند در کمیته‌های تخصصی همواره درباره بهترین و جدیدترین روش‌های آموزش قرآن با استفاده از ابزارهای موثر آموزشی و رسانه‌ای بحث و بررسی و تبادل نظر شود.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha