مسجد؛ خاستگاه تربیت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس
کد خبر: 3845398
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

مسجد؛ خاستگاه تربیت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس

گروه فرهنگی- مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز با تاکید بر اهمیت الگوبرداری بچه‌های مسجد از شهدا و ایثارگران گفت: خاستگاه تربیت شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس مسجد است.

مسجد؛ خاستگاه تربیت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس

حجت الاسلام کاظم شکری، مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در گفت و گو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: یکی از ضرورت‌های تبیینی برای جوانان و نوجوانان نقش جایگاه مساجد در پویایی فکری و تقویت روحیه مقاومت است.
وی افزود: فعالیت‌های مستمر و شاخص در قالب تشکیلات گروهی زمینه هم‌افزایی، هم‌اندیشی و همکاری بیشتر میان گروه‌های سنی مختلف را که در مسجد آمد و شد دارند را فراهم می‌کند.
این مسئول با اشاره به اهمیت حضور ایثارگران در مساجد با هدف احیا و افزایش پویایی مساجد، عنوان کرد: شهیدانی مانند شهدان فلاح نژاد، شهید احمد آجرلو، شهید داود آجرلو، شهید کیانپور و ... خاستگاه شکل‌گیری تربیت‌شان از دل مسجد بود و به همین واسطه در عرصه دوران دفاع مقدس به جایگاه رفیع شهادت رسیدند.
شکری با ضروری خواندن روحیه مقاومت و ایثار در میان فعالان فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد یا همان بچه‌های مسجد امروزه با الگوبرداری از روحیه مقاومت و ایثار شهدای دوران دفاع مقدس همواره در تلاش، ایثار و فداکاری هستند.
مدیرستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد البرز در پایان با بیان اینکه پیوند شهدا با خانه خدا، رمز موفقیت و از عوامل بسیار مؤثر در پیروزی دفاع مقدس و اتحاد تمامی آحاد مردم و مبارزان بود، افزود: جوانان این مرز و بوم باید با الگوگیری از شهدای گران‌قدر، همچنان حضوری پررنگ در این پایگاه بسیار مهم مردمی و معنوی داشته و با این حضور، خود را در برابر آسیب‌های اجتماعی بیمه کنند.
انتهای پیام

captcha