نمایشگاه آثار نقاشی خط عاشورایی در بیرجند افتتاح شد
کد خبر: 3845079
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

نمایشگاه آثار نقاشی خط عاشورایی در بیرجند افتتاح شد

گروه فرهنگی ـ طی مراسمی، به مناسبت ایام شهادت امام حسین(ع) و در راستای جشنواره ملی خوشنویسی رضوی، نمایشگاه آثار نقاشی خط و چیدمان‌های عاشورایی (نی نوا) محسن توسلی از هنرمندان برجسته خراسان رضوی در بیرجند گشایش یافت.

نمایشگاه آثار نقاشی خط عاشورایی در بیرجند افتتاح شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محسن توسلی، یک هنرمند، امروز 4 مهر، در حاشیه افتتاح نمایشگاه آثار نقاشی خط و چیدمان های عاشورایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 72 اثر به تعداد شهدای کربلا در این نمایشگاه به نمایش در آمده که پیش از این در شهرستان مشهد از آن‌ها رونمایی شده است.

وی افزود: سعی شده در این نمایشگاه رویکرد جدیدی در ارائه و نمایش آثار به صورتی متفاوت از نمایشگاه‌های دیگر دنبال شود و به همین دلیل قسمتی از آثار به صورت چیدمانی روی زمین ارائه شده است.

این هنرمند با بیان اینکه این نوع چیدمان نمادی از قتلگاه کربلا است، تصریح کرد: سعی شده است از نمادهای عاشورایی به شیوه‌های مختلف در آثار استفاده شود.

توسلی گفت: علاقه مندان می‌توانند به مدت یک هفته از ساعت 9 تا 12 در نوبت صبح و عصرها از ساعت 17 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با بیان اینکه قرار است این نمایشگاه در یکی از شهرهای شمالی کشور نیز برگزار شود، یادآور شد: در راستای این نمایشگاه قرار است کارگاهی برای علاقه‌مندان با همکاری استاد اسماعیلی مود در راستای جشنواره نقاشی و خط رضوی برگزار شود.

انتهای پیام

captcha