وقوع تیراندازی‌ها؛ تشدیدکننده آسیب‌های اجتماعی در لرستان
کد خبر: 3844771
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

وقوع تیراندازی‌ها؛ تشدیدکننده آسیب‌های اجتماعی در لرستان

گروه اجتماعی ــ فرمانده انتظامی لرستان با بیان این‌که یکی از مشکلاتی که آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند وقوع تیراندازی‌هاست، گفت: ما می‌توانیم با آموزش همگانی و اجرای فرهنگ امرِ به معروف و نهی از منکر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

وقوع تیراندازی‌ها؛ تشدیدکننده آسیب‌های اجتماعی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، محمد مهدیان‌نسب، فرمانده انتظامی استان، سه‌شنبه، دوم مهر در همایش استانی «پلیس و آسیب‌های اجتماعی» که در کوهدشت برگزار شد، با بیان این‌که یکی‌از توطئه‌های برجسته‌ نظام سلطه، مواد مخدر و اعتیاد بوده، اظهار کرد: سلاح و مهمات غیرمجاز در استان لرستان یک آسیب است، نگاه ما به همه موضوعات باید اعتقادی و براساس قانون باشد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های برتر کوهدشت، گفت: همت همگانی در دفاع‌ مقدس پای کار آمد و در مقابل دشمنان ایستادیم، در جنگ نرم نیز احتیاج به دفاع نرم داریم و بهترین دفاع نرم برای آسیب‌های اجتماعی، اجرایی‌ کردن فرهنگ امرِ به ‌معروف و نهی از منکر است.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان این‌که یکی‌ از مشکلاتی که آسیب‌های اجتماعی را تشدید می‌کند وقوع تیراندازی‌هاست، سلاح‌های مجاز باید فقط در دسترس صاحب سلاح و نه اشخاص دیگر باشد، ادامه داد: ما می‌توانیم با آموزش همگانی و چهره‌به‌چهره و اجرای فرهنگ امرِ به ‌معروف و نهی از منکر به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

وی با اشاره به طراحی نقشه‌های راه نیروی انتظامی در استان لرستان افزود: 17 سازمان را برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی مشخص تعیین کرده‌ایم و براساس قانون نیز وظایف آنان مشخص شده و در قالب یک دفترچه به استاندار تقدیم کردیم.

فرمانده انتظامی لرستان عنوان کرد: سال گذشته 400 هزار نفر جمعیت این استان را با 14 محور آموزشی با بیش‌ از 56 افسر مجرب آموزش داده‌ایم و 36 هزار نفر از خانواده‌های در معرض آسیب نیز از آموزش‌های کارگاهی بهره‌مند شده‌اند و این‌گونه به استحکام بنیان خانواده کمک کردیم.

وی بیان کرد: هم‌چنین در سال گذشته مطالبات حدود 29 هزار و 500 نفر را در سامانه 197، چهره‌ به‌ چهره پاسخگو بوده‌ایم، از 100 پرونده‌ای که به مرکز مشاوره ارجاع دادیم 74 درصد پرونده‌های تحکیم بنیان خانواده و اختلافات ملکی را به صلح‌ و سازش پایدار و محکم تبدیل کرده‌ایم.

مهدیان‌نسب با بیان این‌که استان لرستان در حوزه فناوری و اطلاعات وضعیت نامطلوبی دارد، گفت: سامانه‌های هوشمند نظارتی هم در بحث پیشگیری و هم کشف کمک می‌کند، اما در این استان این سامانه‌ها مستقر نشده‌ است، در مرکز لرستان تعدادی سامانه را داشتیم که هم قدیمی و هم از کارافتاده‌اند. سامانه‌های هوشمند نظارتی نیاز است و باید اصلاح شود.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به نقش خانواده در بحث آموزش، بیان کرد: آموزش از دغدغه‌های والدین شروع می‌شود، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قابل‌ کنترل و دست‌یافتنی‌ است و برای پیشگیری نباید نگران باشیم.

مهدیان‌نسب با بیان این‌که 16 طرح پیشگیرانه را در لرستان طراحی کرده‌ایم به بحث قاچاق کالا و مواد مخدر اشاره کرد و افزود: لرستان یکی‌ از استان‌های پرافتخار در مبارزه با قاچاق کالاست و بیش‌ از 235 میلیارد تومان قاچاق کالای قابل ارزش‌گذاری را در این استان کشف کرده‌ایم، همکاران ما به‌شدت و طبق زمان‌های تعیین‌شده در محورهای مورد نظر مستقر می‌شوند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به انسجام درونی و تعامل در سیستم سازمانی، بیان کرد: 51 نقطه آسیب‌دار که دارای آسیب‌های اجتماعی و انواع آلودگی‌هاست در این استان شناسایی‌ شده و چهار طرح را در این مناطق اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان این‌که ما نقاط آلوده را دائماً پاکسازی می‌کنیم، گفت: نگاه ما به کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی و به‌تبعِ آن در لرستان اعتقادی بوده و نباید از محور عدالت خارج شویم، عملیات‌های ما بدون پشتوانه مردم عملیاتی نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha