دکتر و مهندس جامعه باید متعهد به قرآن باشند
کد خبر: 3838999
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

دکتر و مهندس جامعه باید متعهد به قرآن باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کانون سلمان فارسی روستای دادران درمیان گفت: امروز هیچ کس مخالف نیست که دکتر و مهندس در جامعه داشته باشیم، اما دکتر و مهندس باید متعهد و وابسته به قرآن باشد که معضلات جامعه ما برطرف شود.

دکتر و مهندس جامعه باید متعهد به قرآن باشدقرآن، کتاب اتحاد همه عالمیان است و رنگ و نژاد نمی‌شناسد، این کتاب آسمانی مفاهیمی دارد که انسان‌ها را دور یکدیگر جمع می‌کند. شهرستان درمیان یک منطقه مرزی است که در منطقه‌ای محروم قرار دارد؛ اما این محرومیت باعث نشده کار مؤسسات قرآنی به تعطیلی کشانده شود.

کانون سلمان فارسی روستای دادران درمیان نیز یکی از این مؤسسات است که سعی کرده در منطقه‌ای محروم نور قرآن را در زندگی انسان‌ها وارد کند.

قرآن، محور وحدت

مهدی پرناک، مدیر کانون سلمان فارسی روستای دادران درمیان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، بیان کرد: در کانون سلمان فارسی روستای دادران شهرستان درمیان فعالیت می‌کنیم.

وی افزود: حوزه فعالیت‌های این کانون از سن ۴ سالگی آغاز می‌شود و در چهار مرحله دوره‌های آموزشی قرآن ادامه می‌یابد که در حال حاضر در مجموع ۱۰۰ بانو و آقا در این کانون مشغول آموزش هستند.

مدیر کانون سلمان فارسی روستای دادران درمیان بیان کرد: در مهد قرآن روستای دادران از سه سالگی به کودکان، آموزش داده می‌شود و سعی می‌کنیم تجوید قرآن و تلفظ صحیح حروف را به آنان آموزش دهیم.

پرناک گفت: در حال حاضر 30 نفر در حال فراگیری مقدمات حفظ و تجوید در دوره ابتدایی هستند و هشت نفر حافظ کل قرآن در این کانون داریم که در سنین نوجوانی هستند. در سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان امسال، سلمان یعقوبی در رشته حفظ 30 جزء از کانون سلمان فارسی این روستا توانست رتبه ششم کشوری را کسب کند.

مدیر کانون سلمان فارسی روستای دادران درمیان بیان کرد: امسال در مسابقات استانی قرآنی مدهامتان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، شش نفر از روستای دادران شهرستان درمیان موفق به کسب رتبه شدند.

پرناک با اشاره به افتخارآفرینی قرآن‌آموزان دارالقرآن دادران در سی‌وهفتمین دوره مسابقات قرآنی آموزش و پرورش درمیان، افزود: در این کانون برنامه‌هایی چون برگزاری نمایشگاه و بازدید از مؤسسات قرآنی فعال نیز انجام می‌شود.

دکتر و مهندس جامعه باید متعهد به قرآن باشد

آرامش به برکت قرآن

وی با بیان اینکه قران معجزه الهی است و اگر به‌درستی آن را درک و اجرا کنیم، در زندگی انسان نیز معجزه می‌کند، گفت: از زمانی که در این عرصه قدم برداشته‌ام، روح معنویت و شادابی به زندگی شخصی من منتقل شده و آرامشی که از برکت قرآن است، نصیبم شده است.

پرناک که دو نفر از فرزندان و همچنین همسرش حافظ قرآن هستند، اظهار کرد: حضور اساتید قرآنی در روستا باعث شد همه به سمت قرآن روی آورند و در اخلاق و رفتار مردمان این روستا بسیار تأثیرگذار بوده است.

مدیر کانون سلمان فارسی روستای دادران درمیان بیان کرد: خانواده‌ها باید برای تربیت قرآنی کودکان خود تلاش و برای آن هزینه کنند.

نیازمند نگاه مسئولان هستیم

پرناک با بیان اینکه انتظار داریم مسئولان طرح‌ها و برنامه‌های مؤسسات را حمایت کنند، افزود: شرایط اقتصادی بد است، اما حمایت معنوی نهادهای دولتی وجود دارد.

وی گفت: امروز هیچ کس مخالف نیست که دکتر و مهندس در جامعه داشته باشیم، اما دکتر و مهندس باید متعهد و وابسته به قرآن باشد که معضلات جامعه ما برطرف شود. در آینده سعی می‌کنیم دایره فعالیت این کانون را وسیع‌تر کنیم و در تعامل با دیگر مؤسسات قرآنی، بتوانیم افراد بیشتری را آموزش دهیم و در کنار یکدیگر با اتحاد در راه قرآن قدم برداریم.

پرناک با اشاره به اینکه برای آموزش قرآن نیاز به مکان داریم، بیان کرد: امیدواریم مسئولان به این امر توجه کنند و در این راستا کمک‌رسان ما باشند.

به راستی که قرآن محور وحدت است و عاشقانش از هر سن و جنس و رنگ و نژادی برای بیان مفاهیمش تلاش می‌کنند. این روستا و مردمانش نمود بارز وحدت هستند که باید نصب العین جامعه قرار گیرند.

گزارش از زهرا حمیدی

انتهای پیام

captcha