مراسم چهلمین روز آیت‌الله شاهرودی برگزار شد‌
کد خبر: 3836725
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

مراسم چهلمین روز آیت‌الله شاهرودی برگزار شد‌

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم چهلمین روز وفات ‌آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی از مراجع تقلید شامگاه چهارشنبه 30 مرداد در قم برگزار شد.

مراسم چهلمین روز آیت‌الله شاهرودی برگزار شد‌ به گزارش ایکنا، مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی با حضور  طلاب و فضلای حوزه  در حسینیه امام رضا(ع) در قم برگزار شد.
در این مراسم که فضلا و علمای حوزه، نمایندگان بیوت مراجع و حجت‌الاسلام والمسلمین  سید عبدالهادی حسینی شاهرودی، عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی عراقی رئیس دفتر رهبری در قم، همچنین آیات سیدحسین شاهرودی، سید کاظم شاهرودی، سیدعلی‌نقی اردبیلی، سیدجعفرعلم‌الهدی و سید مرتضی موسوی اصفهانی، حضور داشتند حاضران با نثار فاتحه و قرائت قرآن برای آن مرحوم طلب علو درجات و غفران از خداوند متعال کردند.
یادآور می‌شود آیت‌الله سیدمحمد شاهرودی مرجع بزرگ جهان تشیع متولد سال 1304 در نجف و فرزند مرجع عالی‌قدر جهان تشیع مرحوم آیت‌الله‌ سید محمود شاهرودی بود که روز شنبه 16 تیرماه به دلیل بیماری در بیمارستانی در تهران و در سن 94 سالگی دارفانی را وداع گفت.
این مرجع بزرگ و جلیل‌القدر صاحب تألیفاتی چون توضیح مناسک حج، دروس فی احکام النساء و ذخیره المؤمنین لیوم الدین بود که به خاطر استعداد و ذکاوت فوق‌العاده‌ای که داشت در سن 39 سالگی درس خارج فقه و اصول را در نجف تدریس می‌کرد.
انتهای پیام
captcha