۱۲۰ خانه بهداشت عشایری تا پایان سال راه‌اندازی می شود
کد خبر: 3835986
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

۱۲۰ خانه بهداشت عشایری تا پایان سال راه‌اندازی می شود

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پایان امسال ۱۲۰ خانه بهداشت عشایری دیگر به جز ۱۶ موردی که قبلا افتتاح شد در کل کشور راه‌اندازی شود.

به گزارش ایکنا، ایرنا نوشت: علی رضا رئیسی درباره راه اندازی خانه های بهداشت عشایری افزود: مرحله آزمایشی افتتاح خانه های بهداشت عشایری در شیراز انجام شد که در این مرحله ۱۶ خانه بهداشت عشایری را راه اندازی کردیم. در مناطق مختلف با همکاری سازمان امور عشایر و روسای دانشگاه های علوم پزشکی مناطق هدف در حال بررسی و اخذ مجوزهای لازم هستیم.

وی ادامه داد: کل جمعیت عشایر کشور حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است و نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر عشایر کوچ رو هستند که برای این دسته نیاز به ۲۵۰ خانه بهداشت عشایری داریم. این خانه های بهداشت در مبدا و مقصد مستقر هستند، اما در طول سفر، بهورز که از خود عشایر است همراه این افراد خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت درباره جذب نیرو برای این اقدام بیان کرد: در این زمینه جذب نیرو به صورت ویژه انجام می شود. زیرا این نیروها باید از خانواده خود عشایر باشند.

رئیسی ادامه داد: همچنین مجوز ساخت کانکس ها به عنوان خانه بهداشت عشایری نیز اخذ شده که این کانکس ها بر اساس استانداردهای خاصی طراحی و ساخته می شوند و امکانات یک خانه بهداشت را از نظر تجهیزات پزشکی قابل حمل به صورت کامل دارد.

وی اظهار داشت: راه اندازی خانه های بهداشت عشایری در راستای توجه به خدمات سطح یک سلامت و البته پوشش همگانی سلامت است. تاکنون ۳ جلسه برای هماهنگی با دانشگاه های علوم پزشکی و عشایر مناطق مختلف در چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و همدان برگزار شده است.

وی درباره صحبت های اخیر وزیر بهداشت مبنی بر راه اندازی ٤٠٠ خانه بهداشت عشایری نیز توضیح داد: مجوز راه اندازی خانه بهداشت عشایری تا ٤٠٠ مورد اخذ شده، اما پیش بینی ما این است که فعلا به ٢٥٠ خانه بهداشت نیاز داریم و پس از راه اندازی این تعداد، اگر نیاز وجود داشته باشد، تعداد این خانه های بهداشت افزایش پیدا می کند.

انتهای پیام

captcha