ترویج فرهنگ مطالعه زیرساخت توسعه اجتماعی است
کد خبر: 3833935
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴

ترویج فرهنگ مطالعه زیرساخت توسعه اجتماعی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری جام باشگاه‌های کودک و نوجوان استان به مدت ۲ روز خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ مطالعه زیرساخت توسعه اجتماعی است و هدف این طرح برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان و جذب کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح عمومی جامعه است.

ترویج فرهنگ مطالعه زیرساخت توسعه اجتماعی استبه گزارش ایکنا از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، امروز، ۱۹ مردادماه در جمع خبرنگاران گفت: جام باشگاه‌های کودک و نوجوان استان اردبیل به مدت ۲ روز با حضور ۵۲ نفر از مربیان مهدکودک‌ها، کتابخانه‌های عمومی و فعالان کانون‌های مساجد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان این مطلب که ترویج فرهنگ مطالعه زیرساخت توسعه اجتماعی است، تصریح کرد: طرح جام باشگاه‌های کودک و نوجوان با هدف برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه مربیان و جذب کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح عمومی جامعه است.

وی، ادامه داد: شیوه‌نامه ترویج این طرح به طور کامل تدوین و ابلاغ شده و این کارگاه آموزشی نیز در راستای اجرای این شیو‌ه‌نامه برگزار شد.

اسحاقی اعلام کرد: این طرح با هدف کمک به افزایش سرانه مطالعه میان کودکان و نوجوانان، تقویت فرهنگ گفتگو، استدلال و مهارت، بالا بردن اعتاد به نقل در کودکان و نوجوانان، عادت دادن دانش آموزان برای مراجعه به کتابفروشی‌ها و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار‌های گروهی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: از مربیان برتر و فعال در پایان این دوره تقدیر و کتابفروشی‌های مشارکت کننده نیز تجلیل خواهند شد.

اسحاقی اظهار کرد: هر مربی دستکم ۱۲ کودک و نوجوانان را به این جام باشگاه ثبت نام خواهد کرد تا گروه‌های جمعی برای ترویج مطالعه را تشکیل دهند.

انتهای پیام

captcha