از افزایش سطح کیفی داوری‌ها تا تمرکززدایی از مرکز
کد خبر: 3828096
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
گزارش ایکنا از مسابقات قرآن خراسان جنوبی؛

از افزایش سطح کیفی داوری‌ها تا تمرکززدایی از مرکز

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به افزایش سطح کیفی داوری‌ها و تمرکززدایی از مرکز استان به عنوان ویژگی‌های اصلی مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: در این مرحله از پنج داور بین‌المللی و هفت داور بومی استفاده می‌کنیم.

از افزایش سطح کیفی داوری‌ها تا تمرکززدایی از مرکزحجت‌الاسلام مهدی عباسی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: تلاوت قرآن فواید دنیوی و اخروی فراوانی داشته که تقویت ایمان، تخفیف گناهان، تسکین روح انسانی، عمر بابرکت، استجابت دعا و کمال و ترقی از جمله پاداش‌های تلاوت این کتاب آسمانی است.


وی با اشاره به مرحله استانی چهل ‌و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف، بیان کرد: پس از پایان مرحله شهرستانی، مرحله استانی چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از امروز در خراسان‌جنوبی آغاز شده و تا 28 تیرماه ادامه دارد.


رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در این مرحله، برگزیدگان مسابقات شهرستانی قرآن اوقاف هستند که از 15 تا 30 خردادماه جاری با یکدیگر به رقابت پرداختند، افزود: نفرات برتر رشته‌های مختلف مسابقات استانی، به رقابت‌های کشوری راه خواهند یافت.


عباسی با بیان اینکه مسابقات سال جاری دارای دو ویژگی ممتاز نسبت به سال گذشته است، تصریح کرد: تمرکززدایی از مرکز استان و برگزاری مسابقات در شهرستان‌های مختلف استان، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مسابقات قرآن کریم اوقاف است.


وی با تأکید بر اینکه دومین ویژگی این مسابقات افزایش سطح کیفی داوری‌ها است، خاطرنشان کرد: در مسابقات سال جاری از پنج داور بین‌المللی و مجرب و هفت داور بومی دعوت شده که داوری این مسابقات را انجام می‌دهند.


رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی به تفکیک آمار شرکت‌کنندگان پرداخت و بیان کرد: در مرحله استانی این دوره از مسابقات 9 نفر از خوسف، 14 نفر از سربیشه، 30 نفر از قائنات، 17 نفر از خضری دشت بیاض، 23 نفر از طبس، 27 نفر از زیرکوه، 26 نفر از بشرویه، 22 نفر از فردوس، 39 نفر از بیرجند و درمیان، 26 نفر از سرایان و 9 نفر از نهبندان حضور دارند.


عباسی به برنامه زمان‌بندی مسابقات اشاره و تصریح کرد: در اولین روز مسابقات، رشته‌های دعاخوانی، ترتیل و حفظ کل و در دومین روز رقابت‌ها، رشته‌های حفظ 5 جزء، 10 جزء و 20 جزء برگزار خواهد شد.


وی با اشاره به اختتامیه این دوره از مسابقات، یادآور شد: مراسم اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف جمعه 28 تیرماه جاری، ساعت 18 در مجتمع شهید آوینی فردوس برگزار می‌شود.


انتهای پیام

captcha