کد خبر: 3827550
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
گروه معارف ــ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه نباید در برنامه‌های تلویزیونی تنها به مباحث ظاهری قرآن توجه کرد و لازم است توجه مردم را به مبانی عمیق قرآن جلب کرد، گفت: باید صدا و سیما به صورت جذاب و هنرمندانه‌ای مفاهیم قرآن را در قالب سخنرانی‌های شیرین و جذاب و داستان‌های قرآنی بیان کند.

جذابیت‌های قرآنی در رسانه‌ها به صورت داستان ارائه شودحجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق‌‌نژاد، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: رسانه‌ها در انتشار مفاهیم قرآنی و توجه دادن مردم به قرآن نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه شبکه‌های خاصی در صدا و سیما طراحی شده که به موضوعات قرآن می‌پردازد که جای تقدیر دارد، افزود: شبکه‌هایی که به صورت تخصصی به موضوعات قرآنی می‌پردازند در سال‌های اخیر با استقبال مردم روبرو بوده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ایجاد شبکه‌های قرآنی به معنای این نیست که دیگر شبکه‌ها به مباحث قرآنی نپردازند، بلکه باید تمام شبکه‌ها براساس سلیقه و ذائقه مردم به این مباحث توجه کنند.

عبدالرزاق‌‌نژاد بیان کرد: صدا و سیما باید با ارائه برنامه‌هایی تخصصی، افراد را به تدبر در قرآن و عمل به مفاهیم آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه نباید در برنامه‌های تلویزیونی تنها به مباحث ظاهری قرآن توجه کرد و لازم است توجه مردم را به مبانی عمیق قرآن جلب کرد، افزود: باید صدا و سیما به صورت جذاب و هنرمندانه‌ای مفاهیم قرآن را در قالب سخنرانی‌های شیرین و جذاب و داستان‌های قرآنی بیان کند که این امر کمک شایانی به عمل به قرآن در جامعه خواهد کرد.

بهره‌مندی از فرصت رسانه‌ها 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: مبلغان به عنوان افرادی که در حفظ فرهنگ ایرانی ـ اسلامی جامعه نقش مهمی دارند، باید به این مهم توجه ویژه‌ای کرده و از فرصت رسانه‌ها و صدا و سیما برای دستیابی به آرمان بلندی که در بحث قرآنی وجود دارد، بهره ببرند.

عبدالرزاق‌‌نژاد با تأکید بر ضرورت تدبر و تامل در قرآن، تصریح کرد: باید در برنامه‌ها از مفاهیم ناب داستان‌های قرآنی در قالب‌های هنری بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید در ارائه مفاهیم قرآنی به خصوص برای کودکان از هنر داستان سرایی و داستان گویی بهره برده شود، افزود: داستان‌های قرآنی براساس واقعیت بیان شده و بسیار مؤثر در تربیت کودکان است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: در مورد گروه سنی کودکان، نحوه بیان و انتقال مباحث بسیار مهم است که باید با نظر کارشناسان بر روی آن کار شود.

عبدالرزاق‌‌نژاد تصریح کرد: باید از جذابیت‌های قرآنی و راهکارها و روش‌هایی که می‌تواند بیشتر در ذهن نونهالان و کودکان تاثیرگذار باشد، استفاده شود.

از ظرفیت‌های قرآنی برای تبلیغات بهره ببریم

وی تصریح کرد: دنیای غرب تبلیغات ضداسلامی خود را در قالب‌هایی از جمله بازی و برگزاری جشنواره‌‌ها ارائه داده و و جوانان ایران را به سمت خود می‌کشاند، حال ما که این جذابیت‌ها را در قرآن و ظرفیت آن را داریم چرا باید از تبلیغات دنیا عقب بمانیم؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه از ظرفیت‌های موجود برای جذب کودکان و نوجوانان به سمت مفاهیم قرآنی کمتر استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: زمان پخش برنامه‌های قرآنی و نحوه بیان مطالب در انیمیشن‌ها بسیار مهم است.

عبدالرزاق‌‌نژاد بیان کرد: باتوجه به اینکه ساختار زندگی افراد از کودکی شکل می‌گیرد، باید فرصت‌ها را غنیمت شمرده و مباحث قرآنی در قالب جذابیت‌های مورد توجه کودکان امروزی ارائه شود.

زهرا حمیدی
انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی: