تمهیداتی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین
کد خبر: 3827040
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

تمهیداتی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین

گروه اجتماعی ــ مسئولان در کمیته امداد و نجارت اربعین، برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین، تمهیداتی اندیشیده شد.

تمهیداتی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعینبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی، امروز 23 تیر، در اولین نشست کمیته امداد و نجات اربعین حسینی، اظهار کرد: با توجه به فرصت زمانی که تا ایام اربعین حسینی داریم باید برنامه‌ریزی‌های لازم، مکاتبات مربوطه و اقدامات ضروری برای خدمت‌رسانی به زائران صورت گیرد.

دبیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی بیان کرد: هلال احمر در دو کمیته بهداشت و درمان و کمیته امداد و نجات اربعین عضو است که امیدواریم در سال جاری بهتر از سال‌های گذشته به زائران حسینی خدمت‌رسانی داشته باشیم.

شهریاری ادامه داد: متولی حوزه درمان در خارج از کشور در زمینه حج و عتبات، هلال احمر است که بسیاری از اقدامات اساسی به صورت متمرکز در تهران صورت می‌گیرد.

وی افزود: در داخل استان نیز در ایام اربعین حسینی تمامی پایگاه‌های هلال احمر آماده باش هستند و همچنین در مسیر کاروان‌هایی که از پاکستان عزم سفر عتبات دارند و از محدوده خراسان جنوبی می‌گذرند نیز خدمت‌رسانی صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی با لبیان اینکه در سال گذشته نیز به زائران اربعین پاکستانی خدمت‌رسانی شد، افزود: موکب‌های اربعین هر زمان که در مسیر با مشکلی رو به رو شدند می‌توانند با سامانه 112 جمعیت هلال احمر تماس بگیرند تا نزدیک‌ترین پایگاه به آنان خدمت‌رسانی کند.

شهریاری با اشاره به اینکه نیروهای مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در حال حاضر مشغول خدمت‌رسانی به حجاج خانه خدا هستند، اظهار کرد: این برنامه تا اوایل ماه محرم ادامه خواهد داشت و بعد از عملیات اربعین حسینی آغاز می‌شود.

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان‌‌جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: خراسان‌ جنوبی تنها استانی است که موکب بهداشت و درمان در ایام اربعین حسینی دارد که این مسئله بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ایام اربعین امسال در فصل گرم سال است، باید تجهیزات درمانی و دارویی لازم برای مقابله با بیماری‌هایی که در فصول گرم شیوع پیدا می‌کنند، داشته باشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی ادامه داد: در زمینه کمیته بهداشت و درمان خراسان جنوبی نکته حائز اهمیت حضور دندانپزشک در موکب است.

جوینده افزود: یکی از نیازهای ضروری در ایام اربعین استقرار یک دستگاه آمبولانس در سایت خراسان ‌جنوبی در شهر مقدس کاظمین است که بی شک در انتقال سریع مصدومان و بیماران احتمالی در آن زمان تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت اتخاذ تدبیری در زمینه اسکان کادر موکب بهداشتی و درمانی، گفت: چادرهای گروهی برای اسکان خدمه نیز از دیگر نیازها در ایام اربعین است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سال گذشته حدود 6800 ماسک توزیع کردیم که امسال نیز بیش از این مقدار نیاز به ماسک خواهیم داشت.

علیرضا عباسی، معاون اورژانس خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه تصریح کرد: هر ساله در ایام اربعین تعداد زیادی آمبولانس به مناطق مرزی اعزام می‌شوند که به تقویت پوشش فوریت‌های پزشکی استان‌های مرزی کمک کنند.

وی اظهار کرد: در ایام اربعین به طور متوسط در هر 35 کیلومتر نیز یک پایگاه داریم که به زائران و موکب‌های در مسیر خدمت‌رسانی می ‌نند و هر زمان که با مشکل رو به رو شدند، تنها می‌توانند با شماره 115 وقوع حادثه را اطلاع دهند.

معاون اورژانس خراسان‌جنوبی بیان کرد: تجهیزات پزشکی مورد نیاز موکب در ایام اربعین نیز در سال‌های گذشته به صورت امانی از بیمارستان‌های خراسان جنوبی تأمین می‌شد که در سال جاری نیز همین گونه خواهد بود.

عباسی یادآور شد: در مورد اعزام آمبولانس به کشور عراق در ایام اربعین نیز اگر منع قانونی خروج از کشور وجود نداشته باشد و مقام مافوق نیز موافقت کند، همکاری می‌کنیم.

هاشم هیهات، مسئول بسیج جامعه پزشکی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن ایام اربعین به فصل گرما و احتمال بروز بیماری‌ها بهتر است که برای موکب‌ها قبل از ایام اربعین جلسات آموزشی گذاشته شود.

وی یادآور شد: هر چند در ایام اربعین در حوزه دندانپزشکی خدمت ارائه کردیم، اما با توجه به گران شدن برخی از اقلام دندانپزشکی در این زمینه نیز باید رایزنی‌های لازم صورت گیرد.
انتهای پیام

captcha