فعالیت ۵۶۵ روحانی در مدارس خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3826524
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴

فعالیت ۵۶۵ روحانی در مدارس خراسان‌جنوبی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی به فعالیت ۵۶۵ روحانی در مدارس استان اشاره کرد و گفت: در طول سال ۸۰۰ دوره آموزشی قرآنی در رشته‌های مختلف با شرکت حدود ۱۴ هزار نفر در استان برگزار می‌شود.

فعالیت ۵۶۵ روحانی در مدارس خراسان‌جنوبی/  سالانه ۸۰۰ دوره آموزشی قرآنی برگزار می‌شودحجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: به‌دنبال ارتباط با نخبگان حوزوی و قرآنی و بانوان قرآنی و مسجد محله‌محور و محله مسجدمحور هستیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر چهار باب مدرسه علوم معارف صدرا در استان فعالیت دارند، تصریح کرد: بیش از 5612 گفتمان دینی در مساجد استان برگزار شده است.
وی با اشاره به برپایی ۲۶۶ پایگاه اوقات فراغت در خراسان‌جنوبی توسط سازمان تبلیغات اسلامی، افزود: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی ۸۳۰ نفر مبلغ ثابت فعالیت دارند که با عناوین مختلفی چون روحانی طرح هجرت، روحانی مستقر و روحانی طرح هدایت کار می‌کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: همچنین شش هزار روحانی بومی و دعوت شده از سایر استان‌ها در طول سال در مناسبت‌های مذهبی در استان فعالیت دارند.

ثبت 1326 هیئت مذهبی در خراسان‌جنوبی
رضایی به فعالیت ۵۶۵ روحانی در مدارس استان اشاره کرد و ادامه داد: 1326 هیئت مذهبی ثبت شده در خراسان‌ جنوبی وجود دارد که از این تعداد ۴۳ هیئت ویژه بانوان و 1283 هیئت ویژه آقایان است.
وی با بیان اینکه ۷۹ مؤسسه قرآنی، ۴۵ خانه قرآن شهری و ۱۷۲ خانه قرآن روستایی در خراسان‌جنوبی ثبت شده است، افزود: در طول سال ۸۰۰ دوره آموزشی قرآنی در رشته‌های مختلف با شرکت حدود ۱۴ هزار نفر در استان برگزار می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: در سطح استان، ۲۲۱ خانه عالم وجود دارد که از این تعداد ۱۹۰ خانه عالم تجهیز و تکمیل شده است.
رضایی با بیان اینکه حدود سه هزار گواهینامه قرآنی در خراسان‌جنوبی در طول سال صادر می‌شود، یادآور شد: 1587 مداح در خراسان‌جنوبی شناسایی و ثبت شده‌اند که از این تعداد 1409 مداح آقا و ۱۷۸ مداح بانو هستند.
انتهای پیام

captcha