اهل بیت(ع) بهترین تفسیر قرآن هستند
کد خبر: 3824425
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

اهل بیت(ع) بهترین تفسیر قرآن هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ عبادی با بیان اینکه اهل بیت(ع) بهترین تفسیر قرآن هستند، گفت: هر کتاب علمی باید درست با همسان معلم و مربی داشته باشد، در غیر این صورت قابل بهره‌برداری نیست.

اهل بیت(ع) بهترین تفسیر قرآن هستندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، شب گذشته 12 تیر، در دیدار با جمعی از حافظان قرآن کریم در بیرجند اظهار کرد: قرآن با تمام ویژگی‌های ظاهری و باطنی که دارد، کاربرد آن همراه با اهل بیت(ع) است.
وی افزود: این مسئله در شیوه‌های تجربی جهان بشریت یک اصل است که هر کتابی، در هر رشته و سطحی باید همراه با استاد شایسته باشد، درغیر این صورت قابل بهره‌برداری نیست.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه اهل بیت(ع) بهترین تفسیر قرآن هستند، تصریح کرد: هر کتاب علمی باید درست با همسان معلم و مربی داشته باشد، در غیر این صورت قابل بهره‌برداری نیست.
عبادی با بیان اینکه قرآن کاربردهای بسیاری دارد، اظهار کرد: آنچه به عنوان تفسیر حدیث بود بعد از رحلت رسول اکرم(ص) ممنوع شد.
وی با اشاره به اینکه قرآن دارای جنبه‌های مختلف است، افزود: قرآن، کتاب ادبی، هنری و فقهی بوده اما منظور از نزول قرآن هدایت است.
عبادی یادآور شد: امروز بعد از ۱۴۰۰ سال از حدیث ثقلین و ارتباط آیات قرآن یک معجزه علمی را استخراج می‌کنیم که اگر قرآن به عالم غیبی متصل نباشد نمی‌تواند این سطح از بیان را داشته باشد.
انتهای پیام

captcha