۹۰۰ زندانی خراسان‌جنوبی حافظ قرآن شدند
کد خبر: 3821435
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

۹۰۰ زندانی خراسان‌جنوبی حافظ قرآن شدند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی گفت: در حال حاضر ۹۰۰ زندانی حافظ نیم جزء تا کل قرآن کریم شده‌اند و ۳۰۰ نفر از خانواده زندانیان نیز قرآن را حفظ کرده‌اند.

۹۰۰ زندانی خراسان‌جنوبی حافظ قرآن شدندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، علی هاشمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی، امروز یکم تیرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد زندانی‌های استان مرد و هشت درصد زن هستند.

وی ادامه داد: ۶۳ درصد زندانیان بین ۱۸ تا ۴۰ سال سن دارند و ۷۵ درصد آنان جرم مربوط به مواد مخدر داشته، ۱۱ درصد به علت سرقت و شش درصد به علت جرائم غیرعمد در زندان هستند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۱۷ درصد زندانیان متهم، ۷۹ درصد محکوم و ۱۴ درصد محکوم قرار باز بوده، چهار درصد از آنان بی سواد، هشت درصد مقطع دبیرستان و دو درصد تا مقطع فوق دیپلم سواد تحصیلی دارند.

هاشمی اظهار کرد: ۶۴ درصد زندانیان غیر شاغل هستند و موفق شدیم برای ۳۶ درصد از آنان شغل مولد و غیرمولد ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون، ۱۳ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شده‌اند، اظهار کرد: برای ۱۰۵۵ نفر مرخصی عید فطر و شب‌های قدر صادر شده که از این تعداد ۱۳۱ نفر منجر به آزادی شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی بیان کرد: شورای حل اختلاف در زندان مرکزی بیرجند تاسیس شده و تا کنون ۲۰۰ پرونده به این شورا ارجاع شده که حدود ۵۰ درصد از این پرونده‌ها به سازش منجر شده است.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۲۸ خانواده زندانی تحت پوشش پنج انجمن حمایت از زندانیان استان هستند، افزود: توانسته‌ایم برای ۷۹۲ نفر اشتغال مولد و برای ۷۸۰ نفر اشتغال غیر مولد در زندان‌های استان ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون دو مورد آزادی با پایبند الکترونیکی در استان انجام شده است، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۰۰ زندانی حافظ نیم جزء تا کل قرآن کریم شده‌اند و ۳۰۰ نفر از خانواده زندانیان نیز قران را حفظ کرده‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی خراسان‌جنوبی با هفت زندان در سطح استان وجود دارد که همه به جز شهرستان طبس در خارج از شهرها قرار دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در نیمه دوم سال جاری زندان طبس در خارج از شهر افتتاح شود.

هاشمی یادآور شد: ارتقاء بهره وری نیروی انسانی، توسعه فناوری اطلاعات و ایجاد زندان‌های هوشمند، کاهش هدفمند جمعیت کیفری، توسعه و بهسازی مراکز، ارتقای امنیت پایدار در زندان‌ها، حفظ سلامت زندانیان و توسعه توانمندی مهارت‌های فردی زندانیان، از وظایف اداره کل زندان‌ها است.

انتهای پیام

captcha