گلایه از تخصیص ‌اعتبارات ناچیز به پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3821349
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

گلایه از تخصیص ‌اعتبارات ناچیز به پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی پزشکی قانونی با بیان اینکه در نیمه دوم سال جاری پزشکان تمام‌وقت پزشکی قانونی در شهرستان فردوس مستقر خواهند شد، گفت: پزشکی قانونی یکی از محروم‌ترین و مظلوم‌ترین دستگاه‌های اجرایی از نظر اعتبارات تخصیص یافته است.

گلایه از تخصیص کم اعتبارات به پزشکی قانونی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مصطفی جعفرزاده، مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی، امروز یکم تیرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۸ هزار و ۵۷۱ پرونده در حوزه معاینات بالینی تشکیل شده که در مقایسه با سال گذشته ۱۰.۳ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به ثبت 4169 مورد حوادث ترافیکی که نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش داشته است، افزود: طی سال گذشته ۲۴۶ نفر در اثر حوادث ترافیکی سطح استان فوت شده‌اند که از این تعداد، ۱۶۹ نفر مرد و ۷۷ نفر زن بوده‌اند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی دو ماهه نخست امسال، 3297 مورد معاینات بالینی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.
جعفرزاده با اشاره به رشد 9 درصدی نزاع در خراسان جنوبی نسبت به سال 96، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۲ پرونده شکایت از پزشکان و کادر درمانی در استان داشتیم که نسبت به سال قبل ۳۹ درصد افزایش داشت.
وی با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست امسال در حوزه نزاع ۱۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته‌ایم، اظهار کرد: در این مدت 45 نفر بر اثر حوادث ترافیکی فوت شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته ۱۳ نفر افزایش داشته است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی بیان کرد: متوفیان ناشی از حوادث ترافیکی باید به پزشکی قانونی منتقل شوند، اما متأسفانه جسد به پزشکی قانونی ارجاع نمی‌شود و پس از دفن به پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند که این امر روند کار را سخت می‌کند.
جعفرزاده تصریح کرد: طی سال گذشته ۴۶۷ مورد معاینه جسد صورت گرفته است که ۳۰۲ مورد با معاینه ظاهری و بررسی پرونده بیمارستانی به نتیجه نهایی رسیده و ۱۶۵ مورد از متوفیان ارجاعی نیاز به کالبدشکافی و آزمایشات داشته‌اند.
وی با بیان اینکه هم اکنون در هفت شهرستان خراسان جنوبی پزشکان و همکاران پزشکی قانونی مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم مردم و شهروندان استان، نبود پزشکی قانونی در برخی از شهرستان‌ها است.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در نیمه دوم سال جاری پزشکان تمام وقت پزشکی قانونی در شهرستان فردوس مستقر خواهند شد، تصریح کرد: وجود راه ترانزیتی استان شرایط خاصی را برای فردوس رقم زده و دغدغه حضور پزشکان پزشکی قانونی در این شهر برطرف خواهد شد.
جعفرزاده بیان کرد: در این شهرستان، پزشکی قانونی ساختمان اجاره‌ای دارد که امکان تمدید قرارداد وجود ندارد که نیاز است مسئولان استان همکاری لازم را داشته باشند.
وی با تأکید بر رعایت دقت در کنار سرعت در رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی، افزود: پزشکان بومی استان تمایلی به همکاری با پزشکی قانونی به علت شرایط سخت کاری ندارند.
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه طی سه سال اخیر سهمیه استخدامی برای پزشکی قانونی قرار داده شده، اما هیچ کس در این آزمون شرکت نکرده است، اظهار کرد: پزشکی قانونی یکی از محروم‌ترین و مظلوم‌ترین دستگاه‌های اجرایی از نظر اعتبارات تخصیص یافته است.
جعفرزاده یادآور شد: طی سال گذشته پزشکی قانونی در حوزه شاخص‌های اختصاصی و عمومی جزء دستگاه‌های برتر استان معرفی شده است.
انتهای پیام

captcha