فعالیت ۱۳۰ مشاور مذهبی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3821307
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

فعالیت ۱۳۰ مشاور مذهبی در خراسان‌جنوبی

گروه معارف ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال بیش از ۱۳۰ مشاور مذهبی و بیش از ۶۰۰ نفر امام جماعت فعالیت می‌کنند، گفت: یکی از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی، بحث مردم‌سالاری فرهنگی و مردمی‌سازی تبلیغ دین است، یعنی تمام مردم مبلغ دین باشند.

فعالیت 10 مشاور مذهبی در خراسان‌جنوبی/ تبلیغ دین مردمی شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی‌ امروز، یکم تیرماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: تمام توجه سازمان تبلیغات به‌عنوان نهاد انقلابی و وابسته به ولایت به فرمایشات مقام معظم رهبری است و آنچه در فرمایشات ایشان بیان می‌شود، به‌دنبال تبیین و عملیاتی کردن آن هستیم.

وی با بیان اینکه به‌دنبال تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و رونق تولید هستیم و مبلغان باید به این دو مقوله توجه کنند، یادآور شد: سازمان تبلیغات یکی از رویش‌های پربرکت انقلاب اسلامی است که فعالیت خود را آغاز کرد.

وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات به‌دنبال هم‌سویی تمام نهادها است و بهره آن را آحاد جامعه خواهند برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه هم‌سویی در نهادهای حوزوی شکل‌ گرفته است، افزود: سیاست دیگر بحث مردم‌سالاری فرهنگی و مردمی‌سازی تبلیغ دین است، یعنی تمام مردم مبلغ دین باشند.

رضایی با تأکید بر اینکه تمام فعالیت‌های سازمان با پیوست اجتماعی خواهد بود، بیان کرد: بین آموزش ‌و پرورش و نهادهای حوزوی ارتباط خوبی است و بیشترین همکاری با آموزش ‌و پرورش بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال بیش از ۱۳۰ مشاور مذهبی و بیش از ۶۰۰ نفر امام جماعت فعالیت می‌کنند، گفت: زمینه‌ای برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب فراهم شده است.

رضایی با بیان اینکه برای حضور اساتید در گفتمان‌های دینی اقدامات زیادی انجام می‌دهیم، اظهار کرد: در طول سال کارگاه‌های آموزشی داریم که کافی نیست.

وی با تأکید بر اینکه آموزش در تمامی حوزه‌ها تأثیرگذار است، مشاور قوی داشتن را لازم و ضروری دانست و گفت: به‌دنبال ارتباط با نخبگان حوزوی و قرآنی و بانوان قرآنی و مسجد محله‌محور و محله مسجد‌محور هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی تعداد مبلغان ثابت و دائم این سازمان را ۸۳۰ نفر برشمرد که با عناوین مختلف فعالیت می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه 6000 روحانی در طول سال به فعالیت تبلیغی می‌پردازند، گفت: ۷۱ هزار و ۵۸۵ روز تبلیغی در سال داریم.

وی گفت: ۸۰۰ دوره آموزشی سالانه در رشته‌های مختلف در استان توسط این سازمان برگزار و ۱۴ هزار نفر در این دوره‌های شرکت می‌کنند و 3000 گواهینامه قرآنی صادر می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: در حال حاضر ۱۷۲ خانه قرآن روستایی و ۴۵ شهری، ۲۰۸۴ مسجد و 40 خانه عالم در استان خراسان جنوبی وجود دارد.

رضایی با بیان اینکه چهار باب مدرسه علوم معارف صدرا در استان وجود دارد، یادآور شد: بیش از 5612 گفتمان دینی در مساجد استان برگزار شده است.

انتهای پیام

captcha