نخبگان قرآنی که کشف ‌اما حمایت نمی‌شوند
کد خبر: 3817801
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶
قاری بین‌المللی قرآن:

نخبگان قرآنی که کشف ‌اما حمایت نمی‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ پرویزی با اشاره به تأثیر مسابقات ‌در شناسایی نخبگان قرآنی اظهار کرد: برخی افراد نخبه در مسابقات قرآنی کشف می‌شوند، اما گاهی نخبه‌سوزی نیز صورت می‌گیرد.

نخبه‌سوزی قرآنی/ فراگیرانی که حمایت نمی‌شوندسعید پرویزی، قاری بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: سازمان دارالقرآن در سطح کشور برنامه‌ها و طرح‌هایی برای شناسایی استعدادهای قرآنی دارد.
وی با بیان اینکه از نوجوانان تست گرفته شده و کلاس‌های آموزشی برای ارتقاء سطح آنان در کشور برگزار می‌شود، افزود: در خراسان‌جنوبی کلاس‌هایی برگزار کردم که متأسفانه زیاد استقبال و حمایت نشد.
قاری بین‌المللی قرآن بیان کرد: متأسفانه در این استان کم‌کاری‌هایی در‌خصوص شناسایی و حمایت از نخبگان قرآنی صورت می‌گیرد و کلاس‌های قرآنی و آموزش‌ها به خوبی حمایت نمی‌شوند.
پرویزی با اشاره به تأثیر مسابقات قرآنی در شناسایی نخبگان قرآنی، تصریح کرد: بعضی افراد نخبه در مسابقات قرآنی کشف می‌شوند، اما گاهی نخبه‌سوزی نیز صورت می‌گیرد.
وی بیان کرد: مسابقات قرآنی باید به گونه‌ای مدیریت شود که عامل مؤثری برای کشف استعدادهای قرآنی باشد اما نباید فراموش کرد که باید در کنار آن از جنبه آموزشی نیز بهره برد.
قاری بین‌المللی قرآن بیان کرد: لازم است در کنار برگزاری مسابقات قرآنی، دوره، آموزش و کارگاه مهارت تلاوت برگزار شود تا اثر مسابقات کامل‌تر و بازدهی آن بیشتر شود.
پرویزی در‌خصوص آموزش در مؤسسات قرآنی نیز تصریح کرد: باید مؤسسات قرآنی در حوزه بهره‌گیری از اساتید، مطالب و مکان دوره کیفیت و نوآوری را مدنظر قرار دهند.
وی با بیان اینکه تبلیغات نیز باید در برنامه‌های قرآنی بیشتر دیده شود، یادآور شد: هرچقدر در بحث قرآن سرمایه‌گذاری کنیم، اثر آن را در آینده خواهیم دید.
انتهای پیام

captcha